تست باتری گلکسی S5 نتایج قابل قبولی را بر جای گذاشت

دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
تنها چند روز پیش از عرضه‌ی رسمی گلکسی S5 سامسونگ به بازارهای جهانی، تست باتری این تلفن‌هوشمند نشان از ماندگاری خوب و کارکرد مناسب باتری نسل جدید پرچمدار سامسونگ دارد. کمپانی کره‌ای در این تلفن‌هوشمند از یک باتری 2,800 میلی‌آمپر ساعتی بهره برده است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به جزئیات باتری این تلفن‌هوشمند داشته باشیم.
تبلیغات

همانطور که اشاره شد، گلکسی S5 از یک باتری 2,800 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که در مقایسه با باتری‌های سایر رقبا همچون اکسپریا Z2 که ظرفیتی فراتر 3,000 میلی آمپر ساعت دارند، روی کاغذ یک بازنده به‌نظر می‌رسد. اما سامسونگ نشان داده است که ظرفیت باتری تنها معیار نشان‌دهنده‌ی قدرت تامین انرژی نبوده و استفاده‌ی بهینه‌ی قطعات داخلی و همچنین قطعات پرمصرفی چون صفحه‌ی نمایش نقش موثری در افزایش عمر باتری دارد.

SGSInternet
SGS3D

همانطور که نمودارها نیز مشاهده می‌کنید، گلکسی S5 در مقایسه با تلفن‌های‌هوشمند رقیب عملکرد قابل توجهی داشته و فقط در مقایسه با تبلت‌ها و فبلت‌ها به موجب بهره‌گیری از باتری‌هایی با اندازه‌ی بزرگ‌تر امتیاز کم‌تری را از آن خود کرده است. روشنایی صفحه‌ی نمایش گلکسی S5 روی 230 نیت تنظیم شده است. باتری این تلفن‌هوشمند در آزمایش وب‌گردی با استفاده وای‌فای قادر است تا برای ۷ ساعت متوالی انرژی مورد نیاز تلفن‌هوشمند را تامین کند. با این توضیحات به‌نظر می‌رسد کاربران نگرانی خاصی را از جانب باتری این پرچمدار احساس نخواهند کرد. البته این موضوع را نیز باید در نظر داشت که این امتیازات بر روی نسخه Snapdragon تلفن گلکسی اس ۵ انجام شده است اما از آنجایی که انتظار می‌رود نسخه مجهز به پردازنده Exynos راهی بازار کشور شود. باید آن نسخه را نیز مورد بررسی قرار داد.

SGSTalk

تست باتری دیگری از گلکسی S5 برای وب‌گردی با وای‌فای روشن نشان از دوام فوق‌العاده‌ی باتری این تلفن‌هوشمند دارد. نتیجه‌ی حاصل نشان از تامین انرژی مورد نیاز گلکسی S5 برای ده ساعت دارد که در روشنایی صفحه‌ی نمایش 120 نیت حاصل شده است. مطمئنا علت دوام بالای باتری در این حالت، کم‌بودن روشنایی صفحه‌ی نمایش است که منجر به رقم خوردن زمان ده ساعتی برای این تست شده است. ده ساعت باتری‌دهی میزانی است که توسط سامسونگ نیز وعده داده شده است.

SGInt
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات