گوگل زندگی کارمندانش را تا صد سال آینده دنبال می‌کند

دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
کار، یکی از بنیادی‌ترین بخش های زندگی بشر را شکل می‌دهد. بخشی که زندگی روزمره تمامی انسان‌ها را به خود اختصاص داده است. اما دنیای شاغلان در شرکت‌های بزرگ چگونه است؟ این سوالی است که گوگل می‌خواهد با پیگیری زندگی کارمندان خود تا 100 سال آینده، پاسخی در خور آن ارائه کند. با ما برای آشنایی بیشتر با تحقیقات گوگل همراه شوید.
تبلیغات

نایب رئیس ارشد پروژه People Operations گوگل، می‌گوید که آن‌ها می‌خواهند زندگی کارمندانشان را تا یک قرن آینده زیر نظر بگیرند. آن هم به صورت مخفیانه و به اصطلاح جاسوس‌وار! کلید پروژه gDNA گوگل از تحقیقات دانشگاه ماساچوست که در 65 سال پیش شروع به کار کرده بود،  الهام گرفته است.  تحقیقات طولانی که برای فهمیدن کار، یکی از اصلی‌ترین ارکان زندگی برنامه‌ریزی و اجرا شد. برای اجرای تحقیقات گوگل، این شرکت 4000 نفر از کارمندان خود را به صورت تصادفی انتخاب می‌کند و با انجام تست‌ها و آزمایش‌هایی که به صورت اختیاری و همراه با پرسش‌های شخصی است، احساسات آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. این پرسشنامه‌ها عمدتا نگرش این کارمندان به مسائل متفاوتی از جمله فرهنگ، پروژه‌های کاری و کار تیمی را تحت پوشش قرار می‌دهد. بعد از اتمام این آزمایش، محققین تاثیر این موارد را  بر روی یکدیگر و تعامل آن با مولفه‌های شخصیتی دیگر همچون وظیفه، علاقه و کارآیی فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در دو سالی که از عمر پروژه جالب توجه گوگل می‌گذرد، این شرکت به نتایج مهمی دست یافته است. نتایجی که نشان دهنده آن است که در حال حاضر از هر سه کارمند این شرکت، دو نفر کار را در هنگامی که در خانه هستند ترجیح می‌دهند در حالی که 31 درصد از آن‌ها از توانایی جدا کردن زندگی شخصی از کار و شغلشان بی‌بهره‌اند. این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که نیمی از این افراد، در هنگام خروج از اداره ترجیح می‌دهند که دیگر به کار فکر نکنند و باقی ساعت‌هایشان را  مشغول به فکر کردن در رابطه با آن باشند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات