نگاه نزدیک‌تر به جزئیات تلفن‌هوشمند جی‌فلکس

یک‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
مطمئناً یکی از نوآوری‌های دنیای تلفن‌های‌هوشمند در سال 2013، عرضه‌ی تلفن‌هوشمند خمیده‌ی ال‌جی با نام جی‌فلکس بود. یقیناً بررسی اجزای داخلی این تلفن‌هوشمند نیز به خودی خود بسیار جذاب و دیدنی است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به جزئیات داخلی این تلفن‌هوشمند داشته باشیم.
تبلیغات

با در دست‌گرفتن صفحه‌ی نمایش OLED پلاستیکی تعبیه شده در این تلفن‌هوشمند به تنهایی و بدون وجود لایه‌های شیشه‌ای پوشش دهنده، می‌توان به خارق‌العاده بودن آن پی برد. یکی از آرزوهایی که با در دست گرفتن این صفحه‌ی نمایش به ذهن هر دوستدار فناوری خطور می‌کند، ایجاد ابزار‌هوشمند و به بیان بهتر تلفن‌هوشمندی است که خلاصه به صفحه‌ی نمایشی این چنین بوده و قابلیت خمیدگی تا این حد را داشته باشد.

مطمئناً با وجود چنین امکانی که این صفحه‌ی نمایش در اختیار تولیدکنندگان قرار داده است، باید شاهد ظهور تلفن‌های‌هوشمند جالب توجهی در سال‌های آتی باشیم. استفاده از فناوری‌های صفحات‌نمایش خمیده برای سالیان متمادی در قالب نمونه‌های نمایش داده شده است؛ اما یکی از چالش‌های اساسی در این بین، ایجاد پروسه‌ی تولید متداومی است تا محصولات این چنین با یک روند رو به رشد به بازار عرضه شوند.

GFlexInt1

مشکلات تولید چنین محصولاتی در مورد تولید باتری‌های متناسب با تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌ها نیز مطرح است. علاوه بر اینکه تولید یک باتری منعطف یک چالش تکنولوژیک است، مسائل مربوط به حفظ سلامت کاربران نیز که در اثر وقوع خطرات احتمالی در نتیجه‌ی استفاده از این باتری‌ها به وقوع خواهد پیوست، چالشی جدی است. تولید یک باتری با الگوی خمیده، به خودی خود امری پیچیده نیست؛ اما ساخت یک باتری منعطف که قابلیت انعطاف و تغییر وضعیت داشته و خطری را برای کاربران به همراه نداشته باشد، بسیار پیچیده و سخت است. گویا ال‌جی راهکاری را برای تولید چنین باتری‌های یافته است. مطمئناً با تولید چنین محصولاتی، رقبا نیز عقب ننشسته و محصولات مشابهی را تولید خواهند کرد.

GFlexInt2

وجود قاب پشتی قابل ترمیم نیز از جمله‌ی سایر ویژگی‌های این تلفن‌هوشمند است. ال‌جی در ساخت این قاب از پلی‌کربنات یا ترکیب سایر مواد با پلی‌کربنات بهره نبرده است؛ بلکه با استفاده از Urethane که در ساخت پارکت‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، پوششی روی آن کشیده شده است که با ترکیب حرارت، امکان از بین بردن آسیب‌ها و خش‌های جزئی را از روی قاب پشتی تلفن‌هوشمند ممکن می‌کند.

درصد بالایی از خراش‌های به جا مانده روی قاب پشتی در کمتر از ۳۰ ثانیه برطرف می‌شوند؛ اما در صورتی که دمای قاب پشتی کاهش یابد، شاید این پروسه کمی طولانی‌تر گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات