ساتیا نادلا خانه‌تکانی کرد: تغییر چینش مدیران در مایکروسافت

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
نادلا تغییر و تحولی اساسی را در چینش مدیران اجرایی مایکروسافت آغاز کرده است.
تبلیغات

چندی پیش ردموند شاهد تغییری مهم بود و ساتیا نادلا به عنوان مدیر عامل جدید مایکروسافت جایگزین استیو بالمر گردید. حال نادلا تغییر و تحولی اساسی را در چینش مدیران اجرایی مایکروسافت آغاز کرده است. دو مدیر اجرایی شرکت را ترک خواهند کرد و نایب رئیس اجرایی این شرکت به سمت استراتژیست ارشد نادلا ترفیع یافته است.

بنا به گزارشی از بلومبرگ و ریکود به نظر می‌رسد که دو تن از مدیران اجرایی با سابقه مایکروسافت این کمپانی را ترک خواهند کرد. شایعات حاکی از آنند که ساتیا نادلا، مدیرعامل جدید مایکروسافت تغییراتی بنیادین را در ترکیب مدیران و معاونین مایکروسافت آغاز نموده و اقدام اخیر تنها بخشی از این تحولات خواهد بود.

معاون اجرایی بخش تبلیغ و توسعه تجارت مایکروسافت، تونی بیتز که از زمان تصاحب اسکایپ توسط غول ردموندی وارد این کمپانی شده بود، کنار گذاشته شده است. وی یکی از نامزدهای سمت مدیرعاملی در مایکروسافت بود و شنیده‌ها از ردموند حاکی از آن هستند که وی محبوبیت بالایی در بین کارمندان و سایر مدیران داشته است. بنا به گزارش ریکود بیتز به محض انتشار این خبر با چندین پیشنهاد کاری برای سمت مدیرعاملی از چندین شرکت معتبر دریافت نموده است. به عنوان مثال کمپانی GoPro که در زمینه دوربین‌های پوشیدنی فعال است با وی تماس برقرار نموده و پیشنهاد سمت مدیرعامل را به وی داده است.

نفر دومی که مورد بی‌مهری نادلا واقع شده، تمی رلر، معاون بخش بازاریابی مایکروسافت است. در بیش از یک دهه فعالیتی که وی در مایکروسافت داشته هم معاون ارشد بازاریابی و هم معاون ارشد مالی واحد ویندوز مایکروسافت بوده است. رلر در سال 2001 همزمان با تصاحب نرم‌افزار Great Plains توسط مایکروسافت به ردموند آمد. وی از سال 1984 که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده بود در Great Plains مشغول به کار بوده است.

هنوز مشخص نیست که این دو پس از مایکروسافت به کدام کمپانی خواهند پیوست!

از طرف دیگر، مارک پن که پیش از این یکی از معاونین اجرایی بود، سمت جدیدی را کسب نموده است. وی حالا استراتژیست ارشد نادلا شده که در واقع برای او یک ترفیع شغلی محسوب می‌گردد.

سوابق پن بیشتر به دنیای سیاست مرتبط است. وی برای بیل کلینتون و تونی بلر کار کرده است. در مایکروسافت وی مسئول بخش تبلیغات بوده و می‌توان گفت که دلیل اصلی موضع خشن مایکروسافت در مقابل گوگل در تبلیغات متعدد این کمپانی، مارک پن بوده است.

معاون بخش استراتژی پیشرفته، اریک رادر جایگزین بیتز شده و سمت رلر نیز به کریس کاپوسلا اعطا شده است. مایکروسافت از ارائه توضیحات درباره خانه‌تکانی اخیر سر باز زده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات