نتایج بنچمارک گلکسی S5 با تراشه‌ی اگزینوس منتشر شد

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
علی‌رغم وجود شایعات فراوان پیش از معرفی گلکسی S5 سامسونگ در مورد وجود دو نسخه از این تلفن‌هوشمند، این کمپانی در مراسم معرفی پرچمدار جدید خود تنها به نمایش نسخه‌ی تجهیز شده به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 801 بسنده کرد، اما گویا نسخه‌ی دیگری با تراشه‌ی اگزینوس عرضه خواهد شد.
تبلیغات

یک روز پس از معرفی گلکسی S5 اخبار مبنی بر وجود یک نسخه از پرچمدار جدید سامسونگ منتشر شد که به تراشه‌ی هشت هسته‌ای اگزینوس با فرکانس کاری 2.1 گیگاهرتزی تجهیز شده بود. سامسونگ همین روز پرده از تراشه‌ی جدید هشت هسته‌ای خود با نام اگزینوس 5422 برداشت که در فرکانس کاری 2.1 گیگاهرتز فعالیت می‌کرد. استفاده از این تراشه با انتشار نتایج بنچمارک یک نسخه‌ از گلکسی S5 با کد SM-G900H بیش از پیش مبرهن شده است.

GFBench

این اولین باری نیست که تصاویری از نتایج بنچمارک نسخه‌ای از گلکسی S5 با کد SM-G900H منتشر شده است. پیش از معرفی رسمی گلکسی S5 نیز تصاویری از بنچمارک انتوتو برای تلفن‌هوشمندی با این کد و با مشخصاتی چون پردازنده‌ی هشت هسته‌ای با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز، پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T628، حافظه‌ی رم دو گیگابایتی، 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و صفحه‌ی نمایش فول ‌اچ‌دی منتشر شده بود. اعداد حاصل از نتایج بنچمارک GFXBench که امروز منتشر شده است، نشان از برابری نتایج با اعدادی دارد که پیش از معرفی این تلفن‌هوشمند فاش شده بود. فرکانس کاری پردازنده‌ی مورد استفاده در GFXBench برابر با 1.3 گیگاهرتز است که مربوط به چهار هسته‌ی Cortex A7 است. فرکانس کاری مربوط به چهار هسته‌ی Cortex A15 در تراشه‌ی اگزینوس 5422 برابر با 2.1‌گیگاهرتز است. به‌نظر می‌رسد این بنچمارک در زمان فعال شدن چهار هسته‌ی Cortex A7 گرفته شده است.

S5Benchmark

یکی از نکات جالب توجه در مورد نتایج حاصل وجود صفحه‌ی نمایش 5.2 اینچی در این بنچمارک است، در حالی که گلکسی S5 معرفی شده از یک صفحه‌ی نمایش 5.1 اینچی بهره می‌برد. براساس آنچه که در شایعات منتشر شده است به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی لوکس‌تر گلکسی S5 در اواخر اردیبهشت ماه به بازار عرضه خواهد شد و این نسخه از یک صفحه‌ی نمایش 5.2 اینچی بهره خواهد برد. شایعات حکایت از وجود یک صفحه‌ی نمایش با رزولوشن qHD دارد، هرچند این صفحه‌ی نمایش در بنچمارک یک پنل فول اچ‌دی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات