کالبدشکافی گلکسی اس 5 سامسونگ نشان می‌دهد که تعمیر این تلفن هوشمند دشوار است

شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
گلکسی اس 5 به زودی روانه بازارهای جهانی خواهد شد. اما یک وب‌سایت روسی پیش از ارائه رسمی این تلفن هوشمند به بازارهای جهانی به جداسازی قطعات آن پرداخته تا بتوانیم ببینیم درون این تلفن چه خبر است؟ به نظر می‌رسد که این تلفن نیز همچون پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی قابلیت تعمیرپذیری پایینی دارد!
تبلیغات

پرچمدار جدید سامسونگ یازدهم آوریل (22 فروردین) وارد بازارهای جهانی خواهد شد، اما وب‌سایت روسی Ferra این گوشی هوشمند را کالبدشکافی کرده تا ببینیم داخل گلکسی اس 5 چه خبر است!

گزارشات حاکی از آنند که خارج کردن نمایشگر گلکسی اس 5 کار دشواری است، چرا که سامسونگ از نوعی چسب خاص برای اتصال پنل نمایشگر به بدنه استفاده نموده است. پس از خارج کردن نمایشگر، جداسازی سایر قطعات نسبتا سریع‌تر صورت می‌پذیرد، اما در مجموع جداسازی تمام قطعات داخلی گوشی به بیش از یک ساعت زمان نیاز دارد.

به نظر می‌رسد که تعمیر گلکسی اس 5 همچون پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی، وان M8، کاری دشوار است. البته این موضوع چندان هم منجر به شگفتی ما نشد، چرا که S5 ضدآب و ضد گردوغبار است (با استاندارد IP67)‍، بنابراین سامسونگ برای دست یافتن به چنین امکانی نیاز داشته تا قطعات داخلی را با دقت بیشتری اسمبل کند.

یک واقعیت جالب که Ferra به آن پرداخته این است که باتری گلکسی اس 5 دیگر مثل سابق شکل مربعی ندارد و همچون باتری‌هایی که اپل در آیفون‌های جدید به کار می‌برد، کمی دراز و کشیده شده است.

اگر علاقه‌مندید پرچمدار جدید سامسونگ را به صورت کالبدشکافی شده و تفکیک شده ببینید می‌توانید نگاهی به تصاویر زیر بیاندازید. به هر حال اگر قصد خرید این تلفن هوشمند را دارید، باید صبر کنید تا در بازار موجود شود و البته پس از خرید آن امیدوار باشید که روزی نیازمند به تعمیر دستگاهتان نگردید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات