جپن‌دیسپلی صفحه نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن QHD که ممکن است در آیفون 6 استفاده شود را معرفی کرد

شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ژاپنی Japan-Display که یکی از تامین‌کنندگان صفحه نمایش مورد نیاز محصولات اپل است، پنل ۵.۵ اینچ جدید خود را رونمایی کرد. طی هفته‌های اخیر شایعات مختلفی مبنی بر تجهیز آیفون ۶ به یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچ منتشر شد و حالا جپن‌دیسپلی با معرفی پنل ۵.۵ اینچی QHD خود احتمال بروز چنین موضوعی را تقویت کرده است.
تبلیغات

صفحه نمایش جدید جپن دیسپلی دارای رزولوشن QHD یا ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است که تراکم 538ppi (پیکسل در اینچ) را موجب می‌شود. اگر اپل از همین صفحه نمایش در آیفون ۶ بهره ببرد، تراکم‌ پیکسل‌ها را فراتر از استاندارد رتینا افزایش داده است.

کمپانی ژاپنی اعلام نموده که تولید انبوه پنل ۵.۵ اینچی را به زودی آغاز خواهد کرد. پیش‌تر گزارش شده بود که تولید صفحه نمایش آیفون ۶ از ماه آینده شروع می‌شود تا آیفون بعدی در شهریورماه رونمایی شود.

تا اینجای کار شایعات به دو سایز ۴.۷ اینچ و ۵.۵ اینچ برای آیفون بعدی اشاره دارند. اگر این اتفاق رخ دهد، اپل نه تنها سایز صفحه نمایش تلفن هوشمند خود را افزایش خواهد داد، بلکه وارد رقابت با فبلت‌های مطرح بازار مانند گلکسی نوت یا اکسپریا Z Ultra نیز خواهد شد.

دیروز در زومیت خواندید که بیش از یک‌سوم کاربران آیفون حاضر هستند برای خرید آیفون با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر، 100 دلار بیشتر از نسخه‌ی کنونی پرداخت کنند. با وجود چنین آمارهایی احتمالا اپل به درخواست کاربران خود پاسخ خواهد داد و آیفون با صفحه نمایش بزرگ‌تر را روانه بازار خواهد کرد.

علاوه بر جپن‌دیسپلی، کمپانی‌های شارپ و ال‌جی نیز در تامین صفحه‌نمایش مورد نیاز اپل در آیفون بعدی مشارکت خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات