بیش از یک‌سوم کاربران آیفون حاضر هستند برای خرید آیفون با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر، 100 دلار بیشتر از نسخه‌ی کنونی پرداخت کنند

جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
مطالعه 3 دقیقه
همانطور که می‌دانید، گویا اپل در نظر دارد تا در شهریور ماه سال جاری آیفون یا آیفون‌های بعدی خود را به عموم معرفی نماید. اما مراسم معرفی و در واقع محصولات معرفی شده تقاوت‌هایی را با سال گذشته دارند که عرضه‌ی تلفن‌هوشمندی با نام آیفون و بهره‌گیری از یک صفحه‌ی نمایش 5.5 اینچی از عمده‌ترین آن‌ها است. اما طرفداران و کاربران کنونی آیفون تا چه میزان مشتاق به داشتن این نسخه از آیفون هستند؟
تبلیغات

براساس تحقیقات انجام شده توسط تاویس‌مک‌کورت که یکی از محققان موسسه‌ی تحقیقاتی ریموند است، 33 درصد از کاربران کنونی آیفون حاضرند تا با پرداخت 100 دلار بیشتر از آنچه که باید برای خرید یک آیفون هزینه کرد، آیفونی با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر را در نسل جدید این محصول تهیه کنند. پیش‌تر نیز تحقیقات مشابه‌ای انجام شده بود که در آن‌ها، 26 درصد از کاربران از تمایل خود برای پرداخت هزینه‌ی بیشتر به‌منظور تصاحب یک آیفون با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر پرده برداشته بودند.

در این تحقیق شماری از کاربران اکوسیستم اندروید نیز مورد سوال واقع شده‌اند که نتیجه‌ی حاصل بیانگر تمایل 6 درصد از کاربران برای پرداخت هزینه ی بیشتر به‌منظور تصاحب یک آیفون با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر دارد. این بدین معنی است که در صورت عرضه‌ی نسل جدید ایفون با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر در سال جاری، تعداد بسیاری از کاربران آیفون تلفن‌های‌هوشمند کنونی خود را به‌منظور خرید آیفون با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر تعویض خواهند کرد. اما این تحقیق حقایق ناخوشایندی را نیز برای اپل در بردارد و آن تمایل جمع قلیلی از کاربران اندروید برای مهاجرت به اکوسیستم اپل به‌واسطه‌ی عرضه‌ی آیفون با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر است. چراکه یکی از دلایل عدم استفاده از آیفون توسط شماری از کاربران اندروید، عدم پوشش نیازهای این افراد توسط صفحه‌ی نمایش کوچک آیفون است. احتمالا یکی از نقاط قوت و جاذبه‌های اندروید برخورداری از تلفن‌های‌هوشمند کثیری با تنوع بالا است که مهم‌ترین مشخصه‌ی آن‌ها صفحه‌ی نمایش بزرگ است.

iPhoneSurvayInt1

مک‌کورت در این تحقیق نکات دیگری را نیز پررنگ‌تر ساخته است که از جمله‌ی آن می‌توان به کاهش تمایل کاربران اندروید برای مهاجرت به اکوسیستم اپل اشاره کرد. براساس این تحقیق تنها 8 درصد از کاربران اندروید تمایل دارند تا به iOS مهاجرت کنند. این رقم سال گذشته 20 درصد بوده است. این تحقیق نشان از محبوبیت سامسونگ نیز دارد، بطوریکه 57 درصد از کاربران اندروید تلفن‌هوشمند بعدی خود را از محصولات سری گلکسی انتخاب خواهند کرد.

iPhoneSurvayInt2

در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری، 44.4 درصد از سئول شوندگان از تمایل خود برای خرید یک تلفن‌هوشمند اندرویدی پرده برداشته‌اند. 49.7 درصد از کاربران، تمایل به خرید آیفون داشته‌اند که در مقایسه با 54.3 درصد سه‌ماهه‌ی پیش شاهد کاهش بوده است. 3 درصد از کاربران  علاقمند به خرید تلفن‌های‌هوشمند سری لومیا و یک درصد باقی مانده نیز درصدد خرید بلک‌بری هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات