مایکروسافت آفیس را برای آیپد منتشر کرد

پنج‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
بالاخره شایعات به حقیقت پیوستند و مایکروسافت رسما مجموعه نرم‌افزاری آفیس شامل، Word, Excel, Powerpoint را برای آیپد منتشر کرد. این‌ مجموعه نرم‌افزاری تا ساعاتی دیگر بر روی اپ‌استور اپل قرار می‌گیرند. آفیس یکی از ابزارهای مایکروسافت برای جذب مشتری به اکوسیستم ویندوز است، پس چرا آن را برای آیپد عرضه کرده است؟
تبلیغات

آفیس همواره به عنوان یکی از پول‌ساز‌ترین و البته کلیدی‌ترین محصولات مایکروسافت به شمار می‌رود. با وجود اینکه نرم‌افزارهای مختلفی برای رقابت با آفیس مایکروسافت عرضه شده‌اند اما هنوز به اعتقاد بسیاری، آفیس بی‌رقیب است. مایکروسافت از آفیس به عنوان یکی از برتری‌های تبلت‌های سرفیس و محصولات تحت ویندوز یاد می‌کند، اما حالا تصمیم گرفته تا این ابزار قدرتمند را برای کسب درآمد از کاربران اکوسیستم رقیب قدرتمند خود، عرضه کند. در واقع استراتژی این شرکت برای جذب مشتری به محصولات این شرکت از طریق آفیس آنطور که باید و شاید موفق نبوده است و ردموندی‌ها تصمیم گرفته‌اند تا حداقل تا جای ممکن از اکوسیستم اپل کسب درآمد کنند. البته فروش آفیس به کاربران اکوسیستم iOS برای اپل نیز درآمدزا است. اپل بابت فروش هر اشتراک یا نرم‌افزار، ۳۰ درصد مبلغ را دریافت می‌کند.

مجموعه نرم‌افزاری آفیس مایکروسافت برای آیپد، بصورت مجانی برای کلیه کاربران iOS قابل دانلود است. با این نرم‌افزار مجانی قادر به مشاهده اسناد تولید شده با آفیس خواهید بود، اما اگر بخواهید به ویرایش و ایجاد اسناد مختلف بپردازید باید اشتراک ماهیانه آفیس را تهیه کنید. درست شبیه سیاستی که مایکروسافت برای آفیس تحت آیفون پیش گرفت.

Excel for iPad

پس آفیس مایکروسافت بر خلاف آی-ورک اپل مجانی نیست و برای ویرایش اسناد باید اشتراک آفیس ۳۶۵ مایکروسافت را خریداری کنید. البته سرویس آفیس مایکروسافت برای افرادی که برای اولین بار در آن ثبت‌نام می‌کنند حساب رایگان ۳۰ روزه ارایه می‌کند.

برخلاف آفیس برای آیفون، نسخه تحت آیپد امکانات متنوع‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و مایکروسافت سعی نموده تا از صفحه نمایش بزرگ این تبلت‌ بهره ببرد. به عنوان مثال اکسل برای آیپد امکانات مشابه نسخه تحت ویندوز را دارد و کاربر می‌تواند فرمت‌های مختلف را بر روی متون اعمال کند،‌ فرمول‌های مختلف را بکار گیرد یا بر روی سلول‌ها، ردیف‌ها و ستون‌ها، تغییرات مدنظر خود را پیاده کند. نرم‌افزار پاورپوینت آفیس برای آیپد نیز امکانات متنوعی را برای ساخت پرزنتیشن‌ها ارایه می‌کند. منوی بالای آفیس در آیپد نیز از همان رابط کاربری با منوی ریبون (Ribbon UI) بهره می‌برد.

powerpoint-for-ipad-

اما پرسش اصلی آن است که با وجود اینکه اپل مجموعه نرم‌افزاری اداری خود که تحت عنوان  iWork ارایه می‌شود را بصورت مجانی در اختیار کاربران خود قرار داده است، آیا کاربران آیفون یا آیپد مایل به پرداخت هزینه برای استفاده از آفیس مایکروسافت خواهند بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات