با اپلیکیشن Multitasking در اندروید، نرم‌افزارها را در پنجره‌های جداگانه باز کنید

چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
با این اپلیکیشن تجربه‌ی متفاوتی از چندوظیفگی را در ابزارهای اندرویدی خود داشته باشید.
تبلیغات

سیستم عامل اندروید هم مثل ویندوز و بسیاری از سیستم عامل‌های دیگر قابلیت مالتی تسکینگ یا چندوظیفه‌ای دارد و به عبارت ساده‌تر، در هر لحظه قادر به انجام کارهای مختلف بصورت همزمان است. در اندروید خام و همچنین اندروید سفارشی شده که سازندگان گوشی و تبلت روی محصولات خود می‌ریزند، می‌توان اعمالی مثل دسترسی سریع به تنظیمات و کلیدهای خاموش و روشن را مشاهده کرد اما ممکن است برخی از کاربران، به دنبال راه حل و روش‌های دیگری باشند. از این رو به معرفی یک نرم‌افزار دیگر برای مالتی‌تسکینگ در اندروید می‌پردازیم.

برای انجام چند کار به صورت هم‌زمان در اندروید، علاوه بر امکانات اصلی سیستم عامل اندروید، می‌توان نرم‌افزارهای خوبی پیدا کرد. یکی از بهترین نرم‌افزارها در این زمینه، Multitasking محصول OryonCorp است. نرم‌افزاری بسیار ساده و در عین حال توانمند در این عرصه که اپلیکیشن‌های مختلف را در پنجره‌های شناور یعنی درست شبیه ویندوز اجرا می‌کند. در ادامه به روش کار و آشنایی بیشتر با آن می‌پردازیم.

به جای سوییچ کردن بین نرم‌افزارهایی که در حالت تمام صفحه اجرا شده‌اند، می‌توان از مالتی‌تسکینگ استفاده کرد و نرم‌افزارهای اساسی را در پنجره‌های جداگانه باز کرد و به راحتی به جابجایی آنها پرداخت. البته اندازه‌ی صفحه نمایش بسیار مهم است چرا که بسته به اندازه‌ی صفحه نمایش و رزولوشن آن، تعداد پنجره‌ها می‌تواند بیشتر باشد. لذا مالتی‌تسکینگ نرم‌افزاری است که بیشتر برای استفاده در تبلت‌ها کاربرد دارد و مناسب است اما در گوشی‌ها هم می‌توان از آن بهره‌مند شد.

پس از دانلود و نصب نرم‌افزار از گوگل پلی، در پس‌زمینه اجرا می‌شود و یک نوار در سمت چپ صفحه قرار می‌گیرد که می‌توان با کشیدن و رها کردن، آن را بیرون کشید. موقعیت نوار در Setting قابل تنظیم است. در نوار کناری نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که شامل ماشین حساب، قطب‌نما، تبدیل واحدها، گالری، نقشه، پلیر موزیک و غیره می‌شود. نکته‌ی مثبت این اپلیکیشن آن است که می‌توان روی هر نرم‌افزار دیگری، آن را باز کرد.

وقتی یکی از نرم‌افزارها را اجرا کنید، می‌توانید پنجره‌ی آن را جابجا کرده یا تغییر اندازه دهید، مخفی کنید یا به صورت تمام صفحه آن را مشاهده نمایید. برای تغییر اندازه به راحتی می‌توان از زوم دو انگشتی استفاده کرد. برای تغییر موقعیت باید نوار فوقانی هر پنجره را گرفت و کشید. اگر اندازه‌ی پنجره‌ی یک اپلیکیشن را ذخیره کنید، دفعات بعدی با همان اندازه باز می‌شود.

مالتی تسکینگ هم مثل بسیاری از نرم‌افزارهای مشابه خود، تنظیمات زیادی دارد. در صفحه‌ی Setting تنظیمات زیادی دیده می‌شود، از تنظیم مکان نوار کناری گرفته تا خاموش و روشن کردن انمیشن‌ها، همگی قابل سفارشی کردن است.

این نرم‌افزار در دو نسخه‌ی معمولی و پرو عرضه شده که در نسخه‌ی پرو، تبلیغات نمایش داده نمی‌شود و امکانات کمی متنوع‌تر است.

به‌روزرسانی: با توجه به پشتیبانی داخلی اندروید از چندوظیفگی Multitasking به کار خود پایان داده و دیگر در دسترس نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات