توشیبا هارد دیسک خود-رمزنگار جدید خود را با استانداردهای امنیتی فدرال روانه بازار کرد

چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
اینکه امکانات امنیتی یک محصول تا چه میزان موثر است در حالی که کاربر هیچ استفاده‌ای از آن نداشته باشد هیچ اهمیتی نخواهد داشت. برای سال‌ها، این برنامه‌های نرم‌افزاری بودند که به اشخاص امکان رمزنگاری و ایمن‌ نمودن نسبی اطلاعاتی که بر روی یک دیسک سخت نوشته می‌شد را فراهم می‌کردند. در چنین حالتی، مشکل اصلی این بود که کاربران در اغلب اوقات زمانی برای مراحل رمزنگاری داده‌ها صرف نکرده و فایل‌ها را آسیب‌پذیر رها می‌کردند. برای حل این معضل، دیسک‌های سخت خودرمزنگار ارائه شدند که بدون نیاز به هیچ‌گونه مداخله از سوی کاربر تمامی داده‌های نوشته شده بر روی دیسک را رمزنگاری می‌کنند. توشیبا به تازگی از مجموعه‌ی جدیدی از HDDهای خودرمزنگار با نام MQ01ABUxxxBW پرده برداشته است.
تبلیغات

 این درایوها با ضخامت 7 میلی‌متری خود به اندازه کافی نازک هستند که بتوان از آن‌ها در بسیاری نوت‌بوک‌هایی که با اهداف امنیتی تولید می‌گردند یا سیستم امنیتی یکی از فاکتورهای مهم ساخت آن‌ها بوده استفاده کرد. توشیبا می‌گوید که این سری اولین هارد دیسک‌های خودرمزنگار ارائه شده توسط این شرکت است که توانسته استانداردهای FIPS 140-2 را بدست آورد.

این درایو به گونه‌ای طراحی شده که بتواند گواهی‌های امنیتی زیرطبقه‌بندی Trusted Computing Group و نیز استاندارد سطح 2 گواهی FIPS 140-2 را بدست آورد. توشیبا می‌گوید که درایو جدید خود را به آزمون اعتبارسنجی ماژول رمزنگاری NIST سپرده تا بتواند تاییدیه پردازش اطلاعات دولت فدرال ایالات متحده را بدست آورد که به معنی مجاز بودن استفاده از این HDD در سیستم‌های ذخیره‌سازی دولتی با داده‌های حساس است. توشیبا همچنین یک عملکرد پاکسازی حفاظت‌شده را نیز در دل محصول جدید خود جای داده است.  اطلاعاتی در خصوص قیمت این HDD ارائه نشده اما عرضه رسمی آن هم‌اکنون آغاز شده است و می‌توان منتظر مشاهده آن در بازار بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات