سونی از Android Wear در ساعت‌های هوشمند آینده خود استفاده نخواهد کرد

سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
سونی قرار نیست یکی از شرکای تولیدکننده ابزارهای پوشیدنی مبتنی بر پلتفرم Android Wear باشد؛ حداقل نه در آینده‌ی نزدیک. رئیس بخش عملیات موبایل ایلات متحده سونی، آقای روی نوکالا در مصاحبه‌ای به خبرنگار CNET گفته است که کمپانی متبوع وی، ترجیح می‌دهد همچنان به توسعه و استفاده از سیستم‌عامل اندروید استفاده شده در ساعت‌های هوشمند Smartwatch و Smartwatch 2 خود بپردازد و تمایلی برای پیوستن به جرگه‌ی شرکای پلتفرم جدید گوگل یعنی Android Wear ندارد.
تبلیغات

 سیستم‌عامل Android Wear هم‌اکنون در دو ساعت هوشمند تولید شده توسط کمپانی‌های موتورلا و ال‌جی مورد استفاده قرار گرفته و سامسونگ نیز بعنوان یکی از تولیدکنندگان رسمی در لیست همکاران گوگل برای ارائه این پلتفرم قرار دارد. عدم حضور نام سونی در این لیست به وضوح حس می‌شد که اکنون اطلاعات بدست آمده از این مصاحبه دلیل آن را آشکار می‌سازد. نوکالا گفته است که با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته توسط سونی بر روی پلتفرم مبتنی بر اندروید اختصاصی خود، این کمپانی ژاپنی ترجیح می‌دهد بجای تغییر جهت به یک انتخاب جدید، مسیر انتخابی و پیشین خود را در پیش گیرد.

این موضوع به این معنا خواهد بود که توسعه‌دهندگانی که تا کنون بر روی سیستم‌عامل و SDK ساعت‌های هوشمند سونی کار کرده‌اند لازم نیست نگران خارج شدن تلاش‌های خود از مدار پشتیبانی باشند؛ همچنین بر اساس آنچه تا کنون از Android Wear ارائه شده، به نظر می‌رسد که سیستم‌عامل اندرویدی توسعه‌داده شده توسط سونی برای Smartwatchها، خودمختاری و خودمحوی بیشتری نسبت به پلتفرم ابزارهای پوشیدنی گوگل دارد که در حقیقت بیشتر در نمایش دادن اعلانیه‌های ارسال شده از اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند خلاصه می‌گردد و کمتر در آن به اجرای برنامه‌های مستقل پرداخته شده است.

اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد که سونی در فروش ساعت‌های هوشمند خود چندان موفق عمل نکرده و در طی سال 2013 کمتر از 2 میلیون دستگاه SmartWatch فروخته است. پبل نیز که رقیبی برای ساعت‌ هوشمند غول ژاپنی محسوب می‌شود طی اولین سال عرضه‌ی دستگاه خود، رقم فروش 400 هزار واحد  را ثبت کرد. نتیجه آنکه این تصمیم سونی کمک چندانی به اقبال مصرف کنندگان نخواهد کرد اما به نظر می‌رسد هزینه‌های توسعه‌ی خود سونی یکی از فاکتورهای اساسی دخیل در این تصمیم‌گیری محسوب می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات