پاناسونیک با HX-A500 فناوری 4K را به دوربین‌های تصویربرداری پوشیدنی خود می‌آورد

سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
اگر دوست دارید تا لذت تصویربرداری با کیفیت 4K را در ابزاری پوشیدنی تجربه کنید، پاناسونیک برای شما محصولی را ارائه نموده که قابلیت ضبط ویدئوی 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد. HX-A500 ضدآب و ضد گروغبار است.
تبلیغات

HX-A500 اولین دوربین دوربین پوشیدنی دنیا لقب گرفته که قابلیت ضبط ویدئو در رزولوشن 4K را دارد. این ابزار کاربرانی را هدف گرفته که قصد دارند تصویر را از نمای اول شخص بر روی زمین یا درون آب، بدون استفاده از دستان‌شان ضبط کنند. پیش از این در نمایشگاه CES 2014 کیفیت فوق‌العاده تصویر این دوربین را شاهده بودیم و حالا این محصول قرار است روانه بازار مصرف کننده شود.

این ابزار ضدآب و ضد گردوغبار می‌تواند سه متر زیر آب، به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد. این محصول دارای دو قسمت است، یک واحد لنز 31 گرمی و یک واحد بدنه 119 گرمی، که با استفاده از یک کابل به هم متصل شده‌اند.

دوربین 4K پاناسونیک می‌تواند به لباس، کلاه یا آستین شما متصل گردد. مثلا می‌توانید لنز دوربین را دور گوش‌تان قرار دهید یا دوربین را بر روی گونه خود بچسبانید تا بتواند هر آنچه می‌بینید را ضبط کند. ابزارهای جانبی فراوانی برای قرار دادن لنز بر روی شانه، کوله پشتی یا فرمان دوچرخه و... وجود دارند. در این ابزار بخشی برای حذف صداهای مزاحم، مثل صدای باد در هنگام اسکی و... نیز تعبیه شده است.

Panasonic-HX-A500

بخش بدنه دارای یک نمایشگر 1.5 اینچی LCD برای نمایش ویدئوی ضبط شده و یک ماژول NFC برای اتصال به وای‌فای از طریق یک تلفن هوشمند یا هر دستگاه موبایل دیگر است.

این دوربین می‌تواند مواقعی که لنز دوربین دچار تلاطم و حرکت‌های شدید می‌شود را تشخیص داده و ویدئوی نهایی را با توجه به حرکت‌های دوربین تصحیح کند تا بیننده در هنگام تماشای ویدئو دچار سرگیجه نگردد. همچنین این ابزار می‌تواند تار بودن و ماتی تصویر را به صورت اتوماتیک کاهش دهد.

HX-A500 می‌تواند ویدئوی صحنه آهسته را با نرخ‌های 200، 100 یا 50 فریم بر ثانیه ضبط کند. یک اپلیکیشن یکپارچه می‌تواند ویدئوی ضبط شده را برای پوشش زنده به سرویس استریمینگ UStream بفرستد.

دوربین 4K پاناسونیک در واقع نسخه جدید HX-A100 است که از رزولوشن تصویر پایین‌تری برخوردار بود و در CES 2013 از آن رونمایی شد.

بنا به بیانیه مطبوعاتی پاناسونیک، HX-A500 در ماه می (اردیبهشت) در اروپا با قیمت 380 یورو (626 دلار) عرضه خواهد شد.

کمپانی ژاپنی طی بیانیه‌ای مجزا از ارائه این محصول به بازار ایالات متحده در ماه جولای (تیرماه) خبر داده است. سخنگوی این کمپانی در دفتر توکیو اعلام کرد که از ارائه قیمتی دقیق برای بازار ایالات متحده معذور است.

برچسب قیمت 626 دلار به شکل قابل ملاحظه‌ای از دوربین فیلم‌برداری 4K با نرخ 15 فریم بر ثانیه GoPro Hero 3+ که تنها 400 دلار قیمت دارد، بیشتر است. محصول رقابتی GoPro فقط 74 گرم وزن و به همراه بدنه ضد آب، 1365 گرم وزن دارد. وزن پایین و قیمت رقابتی می‌تواند آن را به رقیبی دردسرساز برای HX-A500 پاناسونیک تبدیل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات