آیفون 5c بهتر از بسیاری از پرچمداران اندرویدی فروش داشته است

یک‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
شواهد نشان می‌دهند که آیفون 5c کمتر از انتظارات اپل فروش رفته، اما این بدین معنا نیست که این تلفن فروش بسیار پایینی داشته است. در گزارش وب سایت اپل اینسایدر می‌توان میزان فروش آیفون 5c و مقایسه آن با بسیاری از تلفن‌های پرچمدار اندرویدی را در بازار امریکا مشاهده کرد که در ادامه به آن می‌پردازیم.
تبلیغات

براساس این گزارش تلفن آیفون 5s اپل در فصل پایانی سال ۲۰۱۳ فروش بسیار خوبی را تجربه نموده و به انتخاب اول امریکایی‌ها بدل شده است. آیفون 5s محبوب‌ترین تلفن شبکه‌های مخابراتی AT&T، ورایزون،‌ اسپرینت و تی‌موبایل بوده است.

اما شاید شکه شوید اگر بشنوید که آیفون 5c که طی ماه‌های گذشته گزارش‌های منفی بسیاری در مورد میزان فروش آن منتشر گردید، از بسیاری از تلفن‌های اندرویدی، ویندوز فون و بلک‌بری فروش به مراتب بالاتری داشته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این تلفن در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۳ تنها در شبکه مخابراتی AT&T از گلکسی اس ۴ سامسونگ محبوب‌تر بوده است.

البته در اکثر اپراتورها محبوب‌ترین تلفن آیفون 5s بوده و پس از آن به ترتیب گلکسی اس ۴ و آیفون 5c بیشترین فروش را داشته‌اند. حداقل در بازار بزرگ امریکا،‌ دیگر تلفن‌های هوشمند مورد توجه کاربران قرار نگرفته‌اند و با اختلاف زیاد نسبت به این سه تلفن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

اگر بخاطر داشته باشید پیش از این گزارش‌های منفی بسیاری در باره میزان فروش کم آیفون 5c منتشر شد و حتی اعلام گردید تعداد بسیاری از این تلفن‌ها آنقدر در انبارهای اپل باقی مانده‌اند که گرد و غبار بر روی آن‌ها نشسته و اپل برای خاک‌زدایی، مجددا آیفون‌ها را به کارخانه باز گردانده است. کارشناسان نیز دلیل عدم فروش مطلوب آیفون 5c را در قیمت گران در مقابل بدنه پلاستیکی و مشخصات سخت‌افزاری مشابه نسل قبلی آیفون می‌دانند.

به هر حال شواهد نشان می‌دهند که هرچند آیفون 5c نتوانسته انتظارات اپل را برآورده کند، اما در مقایسه با بسیاری از پرچمداران رقبا خوب عمل کرده است.

البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که این آمار و ارقام تنها مربوط به بازار امریکا است و مطمئنا در بسیاری از بازارها، مخصوصا بازار کشورهای در حال توسعه وضعیت برای آیفون 5c‌ وخیم‌تر بوده است.

iPhone-5c-performance-630x378
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات