مایکروسافت در حال کار بر روی فناوری ژست‌های حرکتی برای گوشی‌ها، تبلت‌ها و تلویزیون‌ها است

شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
Times of India گزارش می‌کند که مایکروسافت نیز همانند نوکیا در حال کار بر روی تکنولوژی "بدون لمس" برای گوشی‌ها، تبلت‌ها و تلویزیون‌ها است. ریکو ملوار، محقق ارشد مایکروسافت گفته است که این کمپانی در حال ساخت یک دستبند الکترونیکی است که قادر به شناسایی تحرکات انجام گرفته با انگشتان دست شخص بوده و این امکان را فراهم می‌کند که شخص از طریق ضربه زدن با انگشتان در هوا به تعامل با صفحه‌نمایش دستگاه بپردازد.
تبلیغات

 با استفاده از این فناوری، کاربر قادر خواهد بود بدون خارج ساختن گوشی موبایل خود از جیب، بوسیله اشاره دست به تعامل با آن بپردازد یا تنظیمات مورد نظر خود را بر روی دستگاه تلویزیون حتی وقتی که پشت به صفحه قرار دارد اعمال کند. تصور ادغام این فناوری با ساعت هوشمند اختصاصی مایکروسافت می‌تواند بسیار جالب توجه باشد.

مایکروسافت همچنین از صفحه‌نمایش‌های تعاملی جدیدی پرده برداشته است که تصویر یک کره اطلس یا یک اژدهای در حال پرواز را چند اینچ بالاتر از سطح صاف صفحه‌نمایش ایجاد می‌نماید. دوربین‌ها و سنسورهای حرکتی مخصوصی امکان ایجاد تعامل با این تصاویر معلق ایجاد شده را برای افراد مهیا می‌سازد. یک نمونه اولیه دیگر هم توسط محققان این شرکت ایجاد شده که شخص با نشستن در مقابل صفحه‌نمایش بزرگ آن می‌تواند به تماشای مجموعه‌ای از مکعب‌ها بپردازد که در همین حین تصور می‌کند با حرکت دستانش قادر به لمس مکعب‌ها خواهد بود.

تیم لارج، یکی از محققان گروه تحقیقات علوم کاربردی مایکروسافت گفته است که نسخه نهایی و تجاری این صفحه‌نمایش‌ها در بازه زمانی دو تا پنج سال آینده آماده خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات