دارندگان آیفون بسیار سریع‌تر از دارندگان آیپد نسبت به ارتقاء دستگاه خود به نسل بعد اقدام می‌کنند

شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
یک مطالعه انجام گرفته در سال 2013 در میان 2000 خریدار آیفون، آیپد و آی‌مک اپل نشان می‌دهد که دارندگان آیپد با سرعت کمتری نسبت به دارندگان آیفون به نسل بعدی دستگاه خود تمایل نشان داده و مدل بعدی را دیرتر خریداری می‌کنند. اغلب دارندگان آیفون پس از اتمام قرارداد دوساله خود با اپراتور، به سرعت نسبت به جایگزینی دستگاه خود با نسل بعدی اقدام می‌کنند. با این وجود بر اساس نظرسنجی انجام گرفته، از هر 10 دستگاه آیفون معیوب یا گم شده، 8 دستگاه در کمتر از دو روز جایگزین می‌شوند اما این آمار در خصوص آیپدها به یک هفته می‌رسد.
تبلیغات

 همچنین یافته‌های این نظرسنجی بیان می‌کند که دارندگان آیپد دو برابر بیشتر از دارندگان آیفون نسبت به هدیه دادن آیپد قدیمی خود به دوستان و خویشان تمایل نشان می‌دهند. تنها 1 تا 2 درصد از خریداران آیفون‌های اپل، این گوشی هوشمند را بعنوان اولین تجربه خود انتخاب می‌کنند و این در حالی است که 78 درصد از دارندگان آیپد برای اولین بار نسبت به خرید یک تبلت اقدام کرده‌اند.

Only-a-small-amount-of-first-time-smartphone-buyers-buy-an-iPhone-for-their-first-intelligent-phone

لیست اپلیکیشن‌های مورد استفاده این دو گروه نشان می‌دهد که در خصوص برنامه‌هایی که عملکرد متفاوتی بر روی سایز صفحه‌نمایش دارند اختلاف بزرگی میان این دو وجود دارد. برای مثال اپلیکیشنی که بیشترین اختلاف را از نظر استفاده در میان آیفون و آیپد دارد Netflix است. در حالی که حدود 10 درصد از دارندگان تبلت‌های مبتنی بر iOS از این اپلیکیشن استریم محتوا بحره می‌جویند، تنها  کمتر از 5 درصد کاربران آیفون در این نظرسنجی به استفاده از نت‌فلیکس پاسخ مثبت داده‌اند. این تفاوت در اندازه صفحه‌نمایش همچنین به خوبی توضیح می‌دهد که چرا دارندگان آیپد با درصد بیشتری از سرویس یوتیوب، مرورگر سافاری و بازی Candy Crush استفاده می‌کنند.

Netflix-is-used-much-more-by-iPad-owners-than-iPhone-users

اگرچه تبلت و گوشی هوشمند اپل شباهت‌های فراوانی از نظیر CPU، برنامه‌ها و سیستم‌عامل دارند اما یافته‌های این تحقیق به خوبی مشخص می‌سازد که برخورد کاربران تا چه میزان با این دو دستگاه متفاوت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات