اپل در آیفون 6 نیز بر روی کیفیت تصویر برداری تمرکز خواهد کرد نه تعداد مگاپیکسل‌ها

شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
اپل از زمان معرفی آیفون 4s در سال ۲۰۱۱ تا به امروز از دوربین با رزولوشن ۸ مگاپیکسل بهره برده است و به جای اضافه کردن تعداد پیکسل‌ها بر بزرگ‌تر کردن ابعاد آن‌ها و همچنین بکار گیری سنسور بزرگ‌تر با کیفیت بالاتر تمرکز کرده است. حال گزارش شده که استراتژی این شرکت در آیفون بعدی نیز تغییر نخواهد کرد و آیفون 6 به سنسور ۸ مگاپیکسلی تجهیز خواهد شد.
تبلیغات

آیفون 5s  به ماژول  ۸ مگاپیکسلی مجهز شد، اما سنسور بکار رفته در این تلفن در مقایسه با آیفون 4s یا آیفون 5 از ابعاد بزرگ‌تری برخوردار است و ابعاد پیکسل‌ها نیز در آن افزایش یافته است. هرچند سنسور قادر به جذب نور بیشتر و ارایه کیفیت تصویر برداری بالاتر است ، اما تعداد پیکسل‌ها در آن همچنان ۸ میلیون عدد باقی مانده است . این در حالی است که اغلب تلفن‌های اندرویدی از سنسور با مگاپیکسل بالاتر بهره می‌برند. به عنوان مثال اکسپریا Z2 به سنسور ۲۰.۷ مگاپیکسلی، گلکسی اس ۴ به سنسور ۱۶ مگاپیکسل و دیگر تلفن‌های پرچمدار اندرویدی به سنسور ۱۳ مگاپیکسلی تجهیز شده‌اند. نوکیا نیز در چند تلفن خود از سنسور ۴۱ مگاپیکسلی بهره برده است.

اما وقتی دوربین ۸ مگاپیکسلی آیفون را در کنار دوربین‌های ۱۳ یا ۲۰ مگاپیکسلی تلفن‌های اندرویدی قرار می‌دهیم، آیفون به خوبی توان رقابت با آن‌ها را دارد و در برخی شرایط نیز بهتر از آن‌ها عمل می‌کند. این موضوع نشان دهنده آن است که لزوما افزایش تعداد پیکسل‌ها منجر به نتیجه بهتر در تصویر برداری نمی‌شود.

در همین راستا گزارش شده که اپل در آیفون 6 نیز از همان سنسور ۸ مگاپیکسلی بهره خواهد برد با این تفاوت که ابعاد پیکسل‌ها کمی بزرگ‌تر می‌شود و ماژول دوربین به سنسور قوی‌تر تجهیز خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیفون ۶ به لرزش‌گیر اپتیکال تجهیز خواهد شد یا خیر.

تحلیل‌گر KGI اعتقاد دارد که امسال کاربران قربانی مگاپیکسل‌های بیشتر شدند و اکثر تلفن‌ها به دوربین‌های ۱۳ مگاپیکسل تجهیز شدند. سنسور اکثر تلفن‌های هوشمند نیز توسط سونی تولید شده است و انتظار می‌رود امسال نیز بیش از ۶۵ درصد سنسور دوربین‌ها توسط همین کمپانی ژاپنی تولید گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات