گلکسی نوت 4 و ال‌جی جی 3 همچون گلکسی اس 5، ضد آب خواهند بود

جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً قابلیت ضد آب بودن به یک استاندارد برای پرچمداران اندرویدی بدل خواهد شد. سونی پیش از دیگر تولیدکنندگان مطرح تلفن‌های هوشمند نسبت به اضافه‌نمودن این قابلیت به محصولات خود اقدام کرد و در حال حاضر نیز محصولات این شرکت بیشترین میزان مقاومت در مقابل نفوذ مایعات به داخل دستگاه را ارائه می‌کنند. اما سامسونگ در گلکسی اس ۵ از قابلیت مشابه پشتیبانی کرد و حالا گزارش شده که گلکسی نوت ۴ و ال‌جی جی ۳ نیز ضد آب خواهند بود.
تبلیغات

براساس گزارش وب‌سایت کره‌ای ITToday،‌ تلفن‌های هوشمند آینده شامل گلکسی نوت 4 و ال‌جی جی ۳ ضد آب و ضد گرد‌و‌غبار خواهند بود. تقریباً بدیهی به نظر می‌رسد که گلکسی نوت ۴ ضد آب باشد؛ چرا که سامسونگ،‌ گلکسی اس ۵ را با این قابلیت روانه بازار می‌کند و معمولاً محصولات سری گلکسی نوت قابلیت‌های کلیدی سری S را در خود جای می‌دهند. اما اگر G3 ضد آب شود، اولین محصول ال‌جی خواهد بود که در شاخه ابزارهای ضد آب قرار می‌گیرد.

سونی اولین کمپانی در دنیای تلفن‌های هوشمند به شمار می‌رود که مقاومت در برابر نفود آب را به عنوان یک قابلیت کلیدی در محصولات خود قرار داد. حال به نظر می‌رسد کل صنعت موبایل به سمت اضافه‌نمودن این قابلیت گام بر می‌دارد.

براساس آمارهای بدست آمده یکی از مهم‌ترین عوامل آسیب‌ تلفن‌های هوشمند،‌ نفوذ مایعات به داخل این ابزارها است. تنها کافی است که در هنگام بارندگی مجبور به صحبت‌کردن با تلفن خود شوید و چند قطره آب وارد تلفن‌تان شود یا دست‌تان به لیوان نوشیدنی کنار تلفن‌تان برخورد کند تا مایع بر روی تلفن بریزد و به داخل آن نفود کند. آنوقت تلفن گران‌قیمت شما آسیب جدی خواهد دید. اما اگر تولیدکنندگان به سمت ضد آب نمودن محصولات خود گام بردارند،‌ حداقل از بابت خسارت‌های ناشی از این موضوع خیال‌مان راحت خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات