سامسونگ و اپل ۸۷.۹ درصد از سود بازار تلفن‌های هوشمند در ۶ سال اخیر را در اختیار داشته‌اند

سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش هوریس دادو، تحلیل‌گر بازار موبایل که با استراتژی‌های مالی اپل آشنا است، دو شرکت سامسونگ و اپل ۸۷.۹ درصد از سود حاصل از تجارت موبایل در دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. این آمار با تجزیه و تحلیل بازار در ۶ سال اخیر بدست آمده است. اما کدامیک از این دو شرکت سود بیشتری بدست آورده است؟
تبلیغات

آمار و ارقام فروش تلفن‌های هوشمند دو شرکت اپل و سامسونگ در فصل‌های پیش، نشان می‌دهد که سامسونگ از نظر تعداد فروش، بر رقیب قدرتمند خود، غلبه کرده است و توانسته است تلفن‌های هوشمند بیشتری را در مقایسه با آیفون‌ها به فروش برساند. اما این به معنی سود بیشتر نیست.

براساس گزارش هوریس در ۶ سال اخیر، شرکت‌های تولیدکننده تلفن هوشمند مبلغ ۲۱۵ میلیارد دلار سود از بازار موبایل بدست آورده‌اند که از این بین ۱۳۲.۸۷ میلیارد دلار وارد حساب‌های بانکی اپل شده و ۵۶.۱۱ میلیارد دلار نیز به سامسونگ رسیده است.

دیگر کمپانی‌های تولیدکننده تلفن هوشمند شامل: ال‌جی، بلک‌بری، نوکیا،‌ اچ‌تی‌سی تنها ۲۶ میلیارد دلار سود داشته‌اند. براساس این گزارش نوکیا در ۶ سال اخیر ۲۰.۵ میلیارد دلار سود داشته که این کمپانی را در جایگاه سوم قرار می‌دهد.

HTC نیز توانسته در این بازه ۶ ساله ۲.۸ درصد از سود کل صنعت را به خود اختصاص دهد و در جایگاه چهارم قرار گیرد. بلک‌بری و ال‌جی هم به ترتیب در جایگاه پنجم و ششم قرار گرفته‌اند.

البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که طی یکی دو سال اخیر کمپانی‌های ال‌جی و سونی توانسته‌اند نفوذ خود را در بازار تلفن‌های هوشمند افزایش دهند و متقابلا رشد فروش و سود بیشتر را تجربه کنند، اما از آنجایی که این بررسی در بازه ۶ ساله انجام شده، عملکرد کلی این دو شرکت در مقایسه با رقبای قدیمی خود ضعیف‌تر بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات