آیا گلکسی نوت 4 به حافظه رم ۴ گیگابایت تجهیز خواهد شد؟

سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ رسما اعلام کرد که تولید انبوه حافظه رم ۴ گیگابایت با لیتوگرافی ۲۰ نانومتری را آغاز کرده است. این حافظه به دلیل ابعاد کوچکش قادر است در ابزارهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. حال شایعه شده که گلکسی نوت ۴ نه تنها به پردازنده ۶۴ بیتی مجهز خواهد شد بلکه از حافظه رم جدید این شرکت نیز بهره خواهد برد.
تبلیغات

یانگ هوان جان، مدیر فروش و بازاریابی حافظه‌های سامسونگ گفته است که به دلیل استفاده از فناوری ۲۰ نانومتری، حافظه‌های DDR3 DRAM سامسونگ، مصرف بهینه دارند و از این رو به سرعت در ابزارهای موبایل و PCها بکار گرفته خواهند شد.

او همچنین گفته است که سامسونگ بدنبال کاهش مصرف انرژی است و در آینده نیز محصولات دوستار محیط زیست را عرضه خواهد کرد.

حافظه ۲۰ نانومتری DDR3 موجب کاهش ۲۵ درصدی مصرف انرژی در مقایسه با حافظه‌های ۲۵ نانومتری فعلی می‌شود. سامسونگ همچنین توانسته ظرفیت تولید این حافظه را تا ۳۰ درصد افزایش دهد که تقریبا دو برابر ظرفیت تولید این کمپانی برای حافظه‌های ۳۰ نانومتری است.

سامسونگ هنوز رسما اعلام نکرده که از این حافظه در کدامیک از تلفن‌های آینده خود بهره خواهد برد، اما انتظار می‌رود اولین محصولی که به این حافظه مجهز می‌شود گلکسی نوت ۴ باشد، تلفنی که اگر برنامه ریزی سامسونگ درست از آب درآید، به پردازنده ۶۴ بیتی نیز تجهیز خواهد شد. بسیاری از طرفداران سامسونگ چشم امیدشان به گلکسی نوت ۴ است و گلکسی اس ۵ آنطور که باید و شاید خواسته هایشان را پوشش نداده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات