با افزونه Searchonymous بصورت ناشناس در گوگل جستجو کنید

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
آیا شما هم دوست ندارید که جستجوهای شما در موتور جستجوی گوگل ثبت و نگهداری شود؟ این افزونه به شما کمک می‌کند تا بدون خروج از حساب‌کاربری گوگل، به جستجوی ناشناس در این موتور جستجو بپردازید.
تبلیغات

شما تنها چند انتخاب برای حفاظت از حریم خصوصی خود به هنگام جستجو در اینترنت دارید. شما می‌بایست پیش از استفاده از موتور جستجوی گوگل، از حساب کاربری گوگل خود خارج شوید؛ یا شما می‌توانید از یک مرورگر دیگر برای جستجو استفاده کنید؛ یا می‌بایست از حالت مرور ایمن یا اصطلاحا Private در مرورگرها بهره ببرید؛ شاید هم مایل باشید موتورهای جستجوی ایمن‌تری که سابقه فعالیت‌های شما را ذخیره نمی‌کنند مانند Duck Duck Go استفاده کنید. به‌هرحال شما از هر یک از این روش‌ها که استفاده کنید به هدف خود خواهید رسید؛ ولیکن ما تصمیم داریم راه‌حل ساده‌ای را به شما معرفی کنیم تا بدون نیاز به هیچ‌یک از این روش‌ها و تنها با به‌کارگیری یک افزونه، به‌ جستجوی ایمن در موتور جستجوی گوگل در همان پنجره فعلی مرورگر فایرفاکس و البته بدون خارج‌شدن از حساب کاربری خود بپردازید.

برای این منظور کافیست افزونه Searchonymous را دریافت و به سادگی نصب نمایید. کار تمام است. این افزونه نیاز به بستن و بازکردن مجدد فایرفاکس نداشته و تنظیمات خاصی نیز برای شروع به کار آن وجود ندارد. این افزونه در پس‌زمینه کار خود را انجام می‌دهد. با اینکه شما در تمامی سرویس‌های گوگل نظیر جیمیل، درایو، یوتیوب، پیکاسا و سایر موارد در حال استفاده از حساب‌کاربری خود هستید، هنگام مرور صفحه جستجوی گوگل، شاهد دکمه Sign in به جای تصویر پروفایل و نام‌کاربری خود خواهید بود. در سربرگ این صفحه کماکان شما به سایر سرویس‌های گوگل دسترسی داشته و با ورود به آنها باز هم وارد حساب‌کاربری خود خواهید بود.

طبق گفته‌های MorbZ، توسعه‌دهنده این افزونه، این افزونه جست‌جوهای شما را از ردگیری‌شدن مصون نگه خواهد داشت؛ این امر بوسیله‌ی مسدودسازی کوکی‌های خاص گوگل ( نظیر PREF-ID) یا تولید نمونه‌های تصادفی (که برای ردگیری قابل شناسایی نیستند) ممکن می‌شود. سایر کوکی‌ها که فقط تنظیمات مربوط به جستجوی شما را ذخیره می‌کنند مجاز خواهند بود و بدین شکل تنظیمات خاص شما حین جستجو، کماکان اعمال خواهد شد. توسعه‌دهنده این نکته را نیز یادآور شده است که NSA کماکان می‌تواند از طریق IP شما یا هدر مرورگر اقدام به ردگیری شما نماید؛ هر چند این روش‌ها برای ردگیری شناسه‌هایی که در هر جستجو ارسال می‌شوند، چندان هم دقیق نیست.

Searchonymous دکمه‌ای برای غیرفعال‌شدن ندارد؛ بنابراین اگر مایلیدآن را موقتاً غیرفعال کنید می‌بایست با مراجعه به قسمت Tools > Add-ons این افزونه را به کلی Disable کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات