روبات ساخته شده با استفاده از قطعات لگو و همچنین گلکسی S4 به‌عنوان مغز متفکر، رکورد مرتب‌سازی مکعب روبیک را شکست

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در صورتی که با مکعب روبیک آشنا باشید، با نحوه‌ی ساخت و کار با آن آشنا هستید. دو مهندس انگلیسی موفق به ساخت روباتی با استفاده از قطعات پلاستیکی شده‌اند که قادر است در عرض 3.253 ثانیه یک مربع روبیک را به شکل اول آن بازگرداند. نکته‌ی جالب توجه در مورد این روبات، استفاده از یک دستگاه گلکسی S4 سامسونگ به‌عنوان مغز متفکر آن است.
تبلیغات

این روبات که Cubestormer 3 نام گرفته، قادر است تا در عرض 3.253 ثانیه یک مربع روبیک به‌هم خورده را به حالت اول آن بازگرداند که رکورد ثبت شده توسط آن نسبت به نسل دوم از این روبات به میزان 62 درصد بهبود یافته است. این روبات علاوه بر بهبود زمان مورد نیاز توسط نسل پیشین، رکورد مربوط به سریع‌ترین انسان را که قادر به مرتب‌سازی این مکعب است، از آن خود کرده است. متز‌ والک هلندی قادر است تا این عمل را در عرض 5.55 ثانیه به انجام برساند.

این روبات پلاستیکی از قطعات لگو ساخته شده است، اما این مساله به معنای استفاده‌ی صرف از قطعات لگو نبوده و دو مهندس انگلیسی از بازوها، محرک‌ها و یک دستگاه گلکسی S4 نیز بهره برده‌اند. این تلفن‌هوشمند اندرویدی قادر است تا به واسطه‌ی یک اپلیکیشن اختصاصی توسعه داده شده در این اکوسیستم با تحلیل حالات مختلف، یک مکعب روبیک را در زمان ذکر شده مرتب کند. دیویدگیلدی که یکی از کارمندان کمپانی ARM است در کنار مایک‌دوبسون در زمانی به طول 18 ماه و فقط در زمان‌های بیکاری این روبات را توسعه داده‌اند.

لینک دانلود ویدئو

براساس گزارش منتشر شده در مورد روند ساخت این روبات که به نقل از گیلدی نگاشته شده است، سخت‌ترین و پیچیده‌ترین قسمت از ساخت این روبات، مربوط به بخشی است که به ایجاد رابطه بین موتورهای محرک و تلفن‌هوشمند مربوط است. طراحی این سیستم به چند بخش اصلی تقسیم شده است که شامل یک اپلیکیشن که قادر به حل یک مکعب بوده و آن را مرتب کند، بخشی از مساله است. انتقال دستورات لازم در جهت مرتب‌سازی به بازوها در زمان مناسب نیز یکی از چالش‌های اساسی به شمار می‌‌رود. این انتقال باید به‌گونه‌ای باشد که نه روبات آسیب ببیند و نه ترتیب حرکات دچار اختلال شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات