سهم بازار پردازنده‌های Octa-Core مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند تا پایان امسال کاهش خواهد یافت

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۲
مطالعه 1 دقیقه
بر اساس سلسله گزارشاتی از منابع اطلاعاتی آگاه، درصد تلفن‌های مجهز به پردازنده 8 هسته‌ای تا پایان سال جاری میلادی با کاهش چشم‌گیری مواجه خواهد شد. عامل اصلی بروز چنین امری، تمایل کمپانی‌های چینی به عرضه گوشی‌های مجهز به پزدازنده‌های چهار هسته‌ای عنوان شده است.
تبلیغات

علت اتخاذ چنین تصمیمی از سوی کمپانی‌های چینی نیز افزایش سهم خود از بازار گوشی‌های رده متوسط و ارزان‌قیمت پیش‌بینی شده است.

در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان تمایل خود را نسبت به استفاده از پردازنده 8 هسته‌ای واقعی MT6592 ساخت مدیاتک اعلام نموده‌اند، اما تعدادی از آن‌ها نیز تمایل چندانی به استفاده از این پردازنده در محصولات خود ندارند. منابع اطلاعاتی که این گزارش را ارائه کرده‌اند ذکر نموده‌اند که افزایش تقاضا برای استفاده از چنین پردازنده‌هایی، حداقل تا سال آینده میلادی به وقوع نخواهد پیوست.

همچنین اختلاف قیمت زیاد بین پردازنده‌های 4 هسته‌ای و 8 هسته‌ای ساخت مدیاتک نیز از دیگر دلایل کاهش تقاضا در سال جاری تلقی می‌شود. علت گران بودن این پردازنده نیز عدم آمادگی مدیاتک برای عرضه MT6592 با قیمت کم ذکر شده است.

در طرف دیگر اما نسخه بین‌المللی جدیدترین پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی اس 5 نیز مجهز به پردازنده 8 هسته‌ای اگزینوس ساخت خود سامسونگ خواهد بود، اما کارشناسان معتقدند که فروش این مدل از گلکسی اس 5 آنقدر‌ها هم که تصور می‌شود زیاد و رویایی نخواهد بود و تاثیری بر روند کاهش تقاضا نخواهد داشت.

منبع phonearena

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات