پیش‌فروش نوکیا X در چین به یک میلیون دستگاه رسید

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
Nokia X اولین تلفن هوشمند اندرویدی نوکیا است که به جای سرویس‌های گوگل اکوسیستم مایکروسافت را به کاربرانش ارائه می‌کند. این تلفن ارزان‌قیمت در کنگره جهانی موبایل معرفی شد و به زودی در بازار چین ارائه خواهد شد. یک میلیون چینی با پیش‌خرید نوکیا ایکس به استقبال این گوشی هوشمند رفته‌اند.
تبلیغات

بازار چین به مرکز توجه و تمرکز تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند بدل گشته است. این کشور پهناور خانه بزرگ‌ترین سرویس‌دهنده مخابراتی جهان، یعنی China Mobile است و از طرفی به خاطر جمعیت زیادی که این کشور دارد، یک فرصت بزرگ برای رشد کمپانی‌های تولیدکننده گوشی موبایل محسوب می‌گردد. یکی از دلایلی که نوکیا را وادار به معرفی تلفن هوشمند X کرد نیز بازار چین بود، چرا که فنلاندی‌ها به این نتیجه رسیده بودند که نمی‌توانند دستگاه‌های ویندوزفون خود را با قیمتی ارائه دهند که در بازارهایی چون چین و هند (که بیشتر طرفدار تلفن‌های ارزان‌قیمت هستند) موفق باشند. حال به نظر می‌رسد که این تصمیم نوکیا جواب داده و چینی‌ها برای ورود این دستگاه به بازار کشورشان لحظه‌شماری می‌کنند.

نوکیا روز جمعه از طریق توئیتر اعلام کرد که بیش از یک میلیون نفر در چین، تلفن اندرویدی نوکیا X را پیش‌خرید کرده‌اند. این یک خبر عالی برای نوکیا و مایکروسافت است. نوکیا به دنبال این بود که به مایکروسافت اثبات کند که ارائه یک تلفن هوشمند ارزان‌قیمت اندرویدی کار صحیحی بوده که به نظر می‌رسد در این راه موفق بوده است. با وجود نفوذ و سلطه‌ای کمپانی‌هایی چون سامسونگ، ZTE، هواوی و... در بازار چین پیدا کرده‌اند، می‌بینیم که همچنان تقاضا برای تلفن‌های هوشمند ارزان‌قیمت وجود دارد! این خبر برای مایکروسافت نیز می‌تواند خوشحال‌کننده باشد، چرا که این تلفن به ترویج اکوسیستم مایکروسافت و سرویس‌هایی چون «وان‌درایو» و «اسکایپ» کمک می‌کند.

نوکیا همچنین تلفن‌های Nokia X+ و Nokia XL را نیز به زودی روانه بازار چین خواهد کرد تا مشتریانی که به حافظه داخلی بیشتر یا نمایشگر بزرگ‌تری احتیاج دارند نیز بتوانند تلفن مورد علاقه خود را خریداری نمایند. در مجموع می‌توان گفت که بر اساس شواهد و قرائن به نظر می‌رسد که نوکیا ایکس برای نوکیا به یک شکست دیگر تبدیل نخواهد شد و احتمالا این محصول در بازارهایی چون چین و هند سود بسیار خوبی را برای فنلاندی‌ها به ارمغان بیاورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات