قهرمان تنیس روی میز جهان برنده رقابت با بازوی رباتیک KUKA شد

جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که پیش از این نیز در زومیت خواندید، رقابت بین ربات کوکا و همچنین تیمو بل، قهرمان تنیس‌روی میز جهان انجام شد و برنده‌ی این رقابت تعیین شد. شاید پیش از انجام این رقابت نیز بسیاری از افراد پیش‌بینی برد تیمو بل را داشتند. کوکا با انتشار ویدئویی از این مسابقه، گوشه‌ای از این رقابت را به تصویر کشیده است که می‌توانید در ادامه آن را به نظاره بنشینید.
تبلیغات

همانطور که پیش از این نیز در زومیت خواندید این ربات KR Agilus نام دارد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط کوکا، شماری از این روبات‌ها تولید شده و هم‌اکنون در دسترس قرار دارند. براساس ادعای کوکا این روبات با تمرکز روی سرعت بالا و همچنین دقت بی‌بدیلی توسعه داده شده است که آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای تنیس روی میز کرده است. پایه‌ای‌ترین نمونه‌ی آگیلوس دارای یک بازوی روباتیک است که قابلیت حرکت در پنج محور را داشته و قادر است حداکثر تا شعاع 706.6 میلی‌متری حرکت کند. می‌توان این بازوی روباتیک را روی سقف یا کف مکان مورد نظر نصب کرد.

لینک دانلود ویدئو

همانطور که در تصاویر ویدئویی نیز مشاهده می‌کنید، این رقابت بیشتر بصورت یک فیلم جذاب هالیوودی جلوه نموده است تا اینکه یک رقابت برای تشخیص برتری دو طرف باشد. گزارش‌های منتشر شده در مورد این رقابت حکایت از عدم توانایی این بازوی رباتیک آنطور که در تصاویر نشان داده شده، دارند. شاید برتری تیموبل نیز گواهی بر این مدعی است، هرچند این تصاویر این برد را کمی سخت و با زحمت نشان می‌دهند. با این حال ساخت چنین بازویی با این دقت و سرعت در مقایسه با سایر محصولات قابل تحسین است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات