اپل برای طراحی نسل بعدی آیفون از آیفون 5C و نسل هفتم آیپاد نانو الهام گرفته است

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که پیش از این نیز در زومیت خوانده‌اید، گفته می‌شود که اپل درصدد عرضه‌ی دو تلفن‌هوشمند با اندازه‌های مختلف در سال جاری میلادی است. رسانه‌های ژاپنی نیز گزارشی را منتشر کرده‌اند که به اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش 4.7 اینچ برای نمونه‌ی کوچک‌تر و 5.7 اینچ برای نمونه‌ی بزرگ‌تر اشاره دارد. در این گزارش همچنین اطلاعاتی درباره طراحی این تلفن‌های‌هوشمند ارائه شده است. براساس آنچه که در این گزارش ذکر شده است، اپل طراحی تلفن‌های‌هوشمند خود را تغییر داده و در نسل بعدی از الگوی طراحی آیفون 5C و نسل هفتم آیپاد نانو بهره خواهد برد.
تبلیغات

علاوه بر استفاده از طراحی آیفون 5C در نسل جدید تلفن‌های‌هوشمند اپل، نسخه‌ی بزرگ‌تر از مشخصات فنی بالاتری برخوردار خواهد بود. این گزارشی اشاره‌ای به استفاده از پلی‌کربنات در ساخت این محصولات نکرده است، اما صریحا اعلام کرده است که آیفون 5.7 اینچی از نظر طراحی، الگوی ساخت آیپاد نانو را الهام خواهد گرفت. این تلفن‌هوشمند همچون آیفون 5C در رنگ‌های متنوعی عرضه خواهد شد و قاب پشتی آن نیز از آلومینیوم آنودایز شده ساخته می‌شود.

نسل جدید آیفون‌های اپل همچون آیفون 5C از گوشه‌های گرد در پشت تلفن‌هوشمند بهره خواهند برد، کلید‌های مربوط به تنظیم صدا و همچنین قطع صدا در این نمونه‌ها نیز همچون آیفون 5C خواهد بود. لازم  به ذکر است که محل قرارگیری بلندگو، میکروفون و ظاهر آن‌ها نیز از آیفون 5C الهام گرفته خواهد شد.

در مورد ابعاد این تلفن‌هوشمند نیز اطلاعاتی ارائه شده است که بسیار جالب توجه است. آیفون 5.7 اینچی ضخامتی در حدود 7 میلی‌متر خواهد داشت که 0.5 میلی‌متر از آیپدایر باریک‌تر است. برخی گمانه‌ها نیز از ضخامت 7.5 میلی‌متری آن به دلیل وجود دوربین در پشت تلفن‌هوشمند اشاره کرده‌اند. اپل به این علت و وجود دوربین در آیپد ایر ضخامت تبلت را 0.5 میلی‌متر افزایش داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات