DS81 شاتل؛ یک کیس کوچک در ابعاد یک دیسک سخت که مجهز به پردازنده Core i7 است

سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
NUC های اینتل مینی پی‌سی‌هایی هستند که کاربر می‌توان به خاطر ابعاد و وزن کمشان آنها را به راحتی با خود حمل نماید. اینتل این ابزارهای خود را در دو مدل Core i3 و Core i5 با پردازنده هسول ارائه کرده است. اما حالا شاتل DS81 را به عنوانی رقیبی قدرتمندتر با پردازنده Core i7 هسول، ورودی و خروجی‌های متنوع و یک سیستم خنک‌کننده پیشرفته معرفی کرده است.
تبلیغات

اینتل با NUC نشان داد که که یک کامپیوتر دسکتاپ با پردازنده هسول و پشتیبانی از 4K تا چه حد می‌تواند کوچک باشد. اما پی‌سی‌های کوچک اینتل فقط با پردازنده‌های Core i3 و Core i5 ارائه شده و نسخه‌های قدرتمندتر آن ارائه نمی‌گردد. DS81 شاتل اندکی بزرگ‌تر از NUC است، اما همچنان می‌توان آن را یک پی سی بسیار کوچک قلمداد کرد. چیپ‌ست H81 آن از پردازنده قابل ارتقا Core i7 هسول بهره می‌برد. مینی پی‌سی جدید شاتل همچون نسخه قدیمی‌تر، یعنی DS61 مجهز به یک سیستم خنک کننده پیشرفته است که دستگاه را قادر می‌سازد تا در دمای 50 درجه سانتیگراد نیز کار کند.

DS81 قابلیت‌های اتصال بالایی نیز دارد. این دستگاه مجهز به دو درگاه PCIe Mini، دو درگاه حافظه RAM تا 16 گیگابایت، 6 پورت USB است که دو تا از آنها USB 3.0 هستند. سه خروجی نمایشگر (یک HDMI و 2 دیسپلی‌پورت)، دو پورت‌ اترنت و حتی یک درگاه حافظه‌خوان (Card Reader) مکمل قابلیت‌های ارتباطی DS81 است.

یک نماینده از شاتل در نمایشگاه CeBIT به گزارشگر انگجت گفته که DS81 از هفته آتی با قیمت پایه 250 دلار روانه بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات