چین 10 ماهواره را برای عملیات جستجوی هواپیمای گم شده مالزیایی مستقر کرده است

سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
وزارت دفاع چین برای تسریع عملیات جستجو و نجات هواپیمای گمشده هواپیمایی مالزی تمام امکانات خود را به کار بسته است. اکثریت مسافرین و خدمه بوئینگ 777 گم‌شده چینی بوده‌اند و دولت این کشور برای کمک به جستجوگران علاوه بر استقرار 10 ماهواره برای ثبت تصاویر دقیق، تحت نظر گرفتن آب‌وهوا و ایجاد ارتباطات بین جستجوگران، سیستم موقعیت‌یابی Beidou خود را نیز تقویت نموده است.
تبلیغات

روزنامه ارتش آزادی‌بخش خلق چین، خبر از استقرار 10 ماهواره چینی برای کمک به جستجوی همه‌جانبه هوایی و دریایی برای یافتن هواپیمای گم‌شده مالزیایی داده است.

این ماهواره‌ها به قابلیت‌های تصویربرداری با رزولوشن بالا، تکنولوژی تصویربرداری نور مرئی و سایر فناوری‌های پیشرفته مجهزند تا به پشتیبانی عملیات جستجو و نجات هواپیمای گمشده هواپیمایی مالزی بپردازند. این خبر توسط وب‌سایت وزارت دفاع چین نیز تایید شده است.

پس از پرسش‌های مطرح شده در کوالالامپور در مورد مسائل امنیتی و احتمال سقوط هواپیمای بوئینگ 777-200ER به دلیل بمب‌گذاری یا تلاش برای هواپیماربایی، یک دوجین کشتی و هواپیما از 10 کشور مختلف وارد آب‌های مالزی و جنوب ویتنام شده‌اند.

چین به مالزی اولتیماتوم داده تا سرعت جستجو برای هواپیما را افزایش دهد. تخمین زده شده که تقریبا دو سوم مسافرین و 12 نفر از اعضای خدمه کشته شده در هواپیمای مذکور چینی بوده‌اند.

ماهواره‌های چینی علاوه بر ثبت تصاویر برای کمک به جستجوگران، وضعیت آب‌وهوا را نیز تحت نظر دارند و به ایجاد ارتباطات مخابراتی تیم جستجو نیز کمک می‌کنند.

چین همچنین سیستم موقعیت‌یابی Beidou خود را نیز تقویت نموده تا اطلاعات دقیق و قابل اتکایی را برای تیم جستجو فراهم کند.

امید می‌رود که با اقدامات اخیر هر چه سریع‌تر بقایای هواپیمای مالزیایی پیدا شده و در صورت آسیب‌دیدگی احتمالی مسافران عملیات کمک‌رسانی انجام گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات