تلاش ال‌جی برای فروش  گوشی های هوشمند با نرخ دوبرابر سرعت بازار

شرکت ال‌جی قصد دارد مجموعه گوشی‌های هوشمند خود را امسال با سرعتی دو برابر سرعت بازار به فروش برساند. این شرکت کره‌ای تصمیم دارد تا جایگاه سابق خود را، به عنوان سومین سازنده بزرگ دنیا، باز پس گیرد.

جونگ-سئوک پارک، مدیر بخش موبایل ال‌جی، بعد از کنگره جهانی موبایل در بارسلون بیان کرد در سال گذشته، صادرات ال‌جی با کمتر از ۵ درصد از سهم بازار، پشت هواوی ایستاد. این شرکت قصد تولید ساعت‌های هوشمندی را دارد که قادر به برقراری ارتباط با تلفن‌های رقیب هستند.

ال‌جی ۸۱ درصد بیش‌تر از سال قبل یعنی در حدود ۴۴٫۷ میلیون گوشی هوشمند را صادر کرد و در این راستا هزینه‌های سنگینی را برای کاهش فاصله با پیشگامانی نظیر اپل و سامسونگ صرف کرده است. اما بخش موبایل ال‌جی برای بازگشت به سوددهی همچنان نیاز به رشد بیشتری دارد.

این شرکت تصمیم دارد تا با معرفی مدل‌های بیشتر و جذب گروه گسترده‌تری از مشتریان، فروش خود را در بخش موبایل افزایش دهد. نمونه‌ای از این اقدامات معرفی گوشی ال‌جی G2 mini در بارسلون بود. این تلفن هوشمند که نسخه ارزان‌تر گوشی پرچمدار G2 است چند هفته بعد از معرفی گوشی G Pro 2 با نمایشگر بزرگ به بازار عرضه شد.

پارک اظهار داشت:

ما فکر می‌کنیم که رقابت با سازندگانی نظیر اپل و سامسونگ (دو رده بالاتر) برای کسب سهم بازار بسیار سخت باشد و طبیعتاً رقابت در قیمت نیز شدت خواهد یافت. بخش موبایل ال‌جی، پس از افتی که در سه ماهه پایانی سال 2013 داشت، مدتی طول می‌کشد تا به سوددهی بازگردد و امسال هم با صرف هزینه‌های بسیار برای ترویج مدل‌های پیشرفته سپری خواهد شد.

به گفته پارک، با گسترش بیشتر گوشی‌های هوشمند، رشد فروش این گوشی‌ها در اقتصاد پیشرفته در حال کند شدن است و مجموع رشد فروش در بازار امسال ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود.

بر طبق اطلاعات مرکز تحقیقاتی IDC، فروش کلی سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته و به یک میلیارد گوشی هوشمند رسیده است. پارک ادامه می‌دهد:

ال‌جی تصمیم دارد تا به جلب اعتماد فروشندگان منطقه‌ای در چین ادامه دهد؛ کشور چین جایی است که گروه لنوو با پیشنهاد ۲٫۹ میلیارد دلاری بخش موبایل موتورولای گوگل را خرید و ال‌جی را از مقام سوم به مقام پنجم رساند. ما در چین از طریق سرمایه‌گذاری بر کانال‌های فروش، بر رشد حجم فروش تمرکز می‌کنیم اما این سرمایه‌گذاری بسیار گران خواهد بود. ما یک تغییر راهبردی در اواخر ۲۰۱۲ داشته‌ایم که بر مدل‌های پیشرفته تمرکز دارد و هدف از آن رشد فروش از طریق مشارکت با اپراتورهای موبایل است.

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید