پتنت نوکیا امکان استفاده از حاشیه‌ی دور صفحه‌نمایش را در تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌ها ممکن می‌کند

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
براساس اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده، شاید در آینده‌ی نزدیک شاهد استفاده از حاشیه‌ی تلفن‌های‌هوشمند سری لومیا باشیم. گویا نوکیا در حال توسعه‌‌ی این ویژگی براساس پتنتی است که به ثبت رسانده است.
تبلیغات

به‌منظور بهینه ساختن مساحت بیشتری از تلفن‌هوشمند در جهت پاسخ‌گویی به دستورات کاربر، نوکیا رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است و برای اینکار حاشیه‌های صفحه‌ی نمایش را همچون صفحه‌ی نمایش حساس به لمس ساخته و در نقاط مختلفی از آن قابلیت‌های خاصی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مطمئنا این سوال برای شما نیز پیش آمده که چگونه می‌توان چنین کاری کرد؟ پیشگیری از لمس‌های اتفاقی یکی از مسائل مهمی است که باید آن را به گونه‌ای حل کرد.

گویا نوکیا راه‌حلی برای این مشکل یافته است. براساس اطلاعاتی که منتشر شده، برای فعال کردن ویژگی صدور دستورات از طریق حاشیه‌ها، باید قسمتی از حاشیه‌ی صفحه‌ی نمایش را تعیین نموده، و با میزان فشار تعیین شده‌ای فشار داد تا این ویژگی فعال گردد. همانطور که اشاره شد، ساز و کار مربوط به صدور دستورات فعال شده و کاربر می‌تواند از این طریق نیز دستورات مدنظر خود را وارد کند. مطمئنا نوکیا از یک اعلانیه‌ برای آگاه ساختن کاربر از اینکه این ویژگی فعال شده است، استفاده خواهد کرد.

با وارد آمدم فشار انگشتان بر نقاط تعیین شده، سیستم مورد نظر میزان فشار وارده را با میزان نیرویی که برای آستانه‌ی فعال شدن این ساز و کار در نظر گرفته شده، مقایسه می‌کند، در صورتی که نیروی وارد شده از میزان مورد نظر بیشتر بوده یا با آن برابر باشد، در اینصورت سیستم فعال می‌شود، اما در غیراینصورت، تماس حاصل شده به‌عنوان یک نوع لمس ناخواسته و اتفاقی در نظر گرفته و ویژگی مورد نظر را فعال نخواهد کرد.

در صورت استفاده نکردن از این ویژگی برای مدت معلومی، این قابلیت بصورت خودکار غیرفعال خواهد شد. حتی این پتنت ساز و کار مربوط به میزان فعال بودن را نیز توضیح داده است که براساس آن میزان فعال ماندن ان به فشار اولیه‌ای که برای فعال کردن این قابلیت وارد شده بستگی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات