گوگل SDK مخصوص گجت‌های پوشیدنی و ساعت‌های‌هوشمند را منتشر می‌کند

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
سانداری‌پیچای، اعلام کرده است که گوگل در نظر دارد تا SDK مخصوص به سیستم‌عامل اندروید مختص به ساعت‌های‌هوشمند و سایر ابزار‌های پوشیدنی را به‌منظور افزایش استفاده از آن در این گونه ابزار‌ها منتشر کند.
تبلیغات

پیچای اعلام کرد که انتشار SDK در این حوزه منجر به علاقه بیشتر برنامه‌نویسان به توسعه اپلیکیشن‌های اختصاصی برای ابزارهای پوشیدنی خواهد شد، ضمنا این گفته‌ها شایعات اخیر مطرح شده در مورد ورود گوگل به بازار ابزار‌های هوشمند پوشیدنی را تایید می‌کند. مطمئنا این SDK قابلیت استفاده از سخت‌افزار ضعیف مورد استفاده در ساعت های‌هوشمند و همچنین سایر گجت‌های پوشیدنی را در اختیار برنامه نویسان قرار خواهد داد.

تا کنون برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های مختص ابزار‌های پوشیدنی و ساعت‌های‌هوشمند قادر به استفاده از نسخه‌‌های شخصی شده‌ای از اندروید بودند. برای مثال می‌توان به ساعت‌هوشمند سامسونگ، یعنی گلکسی گیر اشاره کرد که در شهریور ماه سال جاری معرفی شد و در آن از نسخه‌ی تغییر یافته‌ای از اندروید استفاده شده بود. شاید سخت بودن انجام کار در این نسخه از اندروید پیش از انتشار SDK آن منجر به مهاجرت سامسونگ به تایزن شده است.

گوگل اسمی از شرکای تجاری خود به میان نیاورده است که ممکن است از این SDK در ابزار‌های پوشیدنی هوشمند خود استفاده کنند، اما با توجه به متن باز بودن این سیستم‌عامل همگان می‌توانند از آن در ابزار‌های خود استفاده کنند. گویا گوگل با همکاری ال‌جی ساعت‌هوشمند خود را در تیر ماه سال آتی به بازار عرضه خواهد کرد. پیچای نیز در این مورد اظهار نظری خاصی نکرده است.

گجت‌های پوشیدنی در حال تبدیل شدن به یک صنعت در حال رشد و پرطرفدار است. با ورود ساعت‌هوشمند به‌عنوان پبل، بازیگران دیگری نیز چون سونی و سامسونگ وارد بازار شدند. در سال جاری میلادی باید شاهد ورود کمپانی‌های دیگری نیز به بازار باشیم که از جمله‌ی این نام‌های بزرگ می‌توان به اپل، اچ‌تی‌سی و نوکیا اشاهر کرد که اخیرا شایعات فراوانی در مورد ورود آن‌ها به بازار ابزارهای پوشیدنی به گوش رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات