با سریع‌ترین خودرو بنتلی آشنا شوید

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
موتور دوقلوی توربو W12 خودروی بنتلی کانتیننتال GT Speed جدید دارای قدرت و سرعت بیشتری نسبت به مدل قبلی خود است. قدرت موتور این خودرو از ۶۱۶ اسب‌بخار به ۶۲۶ اسب‌بخار افزایش یافته اما نتیجه‌ی آن تنها حدود ۲ کیلومتر بر ساعت افزایش در سرعت نهایی آن شده است.
تبلیغات

کانتیننتال GT اسپید سریع‌ترین محصولی است که بنتلی تاکنون ساخته است. این محصول قطعاً سریع‌ترین تولید بنتلی تاکنون به شمار می‌رود ولی نسبت به کانتیننتال GT اسپید قبلی تنها ۱.۶ کیلومتر بر ساعت سریع‌تر حرکت می‌کند!

در سال ۲۰۱۲ بنتلی موتور ۶ لیتری دوقلوی توربوی W12 خود را از ۵۶۷ اسب‌بخار به ۶۱۶ اسب‌بخار ارتقا داد. اکنون نیز در سال ۲۰۱۴ دوباره این موتور ۶ لیتری W12 از ۶۱۶ اسب‌بخار به ۶۲۶ اسب‌بخار و گشتاور ۸۲۳ نیوتن متر ارتقا داده است و سرعت نهایی آن به ۳۳۲ کیلومتر بر ساعت رسیده است. درحالیکه سرعت کانتیننتال قبلی برابر با ۳۳۰ کیلومتر در ساعت بود!

سرعت کانتیننتال GT اسپید کانورتیبل نیز به ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت افزایش یافته و شاسی هر دو مدل محکم‌تر بوده و دارای ارتفاع کمتری هستند. تغییرات جدید در این مدل شامل شکاف‌دهنده‌ی جلوی تیزتر، حاشیه‌های پهلوی جدید، منتشرکننده‌ی عقب جدید و رنگ تیره‌ای که در چرخ‌ها و چراغ‌های جلو و عقب به کار رفته است.

در مدل جدید کالیپرهای ترمز قرمزرنگ، نشان «Speed» کرومی بر روی باله‌های جلو به چشم می‌خورند و رنگ قرمز نیز به عنوان گزینه‌ی انتخابی در دسترس است. در داخل خودرو با رنگ‌بندی جدید مخصوص مدل اسپید با دوخت متضاد مواجه می‌شوید. همچنین برند «Speed» بر روی بالشتک‌های سرِ عقب و جلو دیده می‌شود.

لازم به ذکر است که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل ۴.۲ ثانیه و ۰ تا ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت آن ۹ ثانیه است و همانطور که قبلاً اشاره شد سرعت نهایی این بنتلی ۳۳۲ کیلومتر در ساعت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات