اپل در سال ۲۰۱۳ تنها از تجارت تلویزیون خود یک میلیارد دلار درآمد کسب نموده است

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک،‌ مدیرعامل اپل در جلسه اخیر خود که با حضور سرمایه‌گذاران مطرح این ابرکمپانی برگزار شد، اعلام کرد که Apple TV به تنهایی در سال گذشته ۱ میلیارد دلار فروش داشته است. این بدین معنا است که اپل حدود ۱۰ میلیون دستگاه از ست‌تاپ‌باکس خود را به فروش رسانده است.
تبلیغات

جالب است بدانید که اپل در سال مالی ۲۰۱۲ حدود ۵ میلیون دستگاه از ست‌تاپ‌باکس Apple TV را به فروش رسانده بود و این به معنای دو برابر شدن میزان فروش این محصول در سال گذشته است.

تیم کوک پیش از این از Apple TV به عنوان «سرگرمی» یاد می‌کرد، اما دیروز گفت که «دیگر سخت است که آن را سرگرمی بنامیم». اپل در جلسه دیروز خود نمودار رشد اپل‌تی‌وی را نشان داد و از سرعت بسیار بالای رشد فروش این محصول سخن گفت.

مدت‌ها است که شایعه شده، اپل قصد دارد تا ست‌تاپ‌باکس خود را گسترش داده و آن را به یک محصول همه کاره تبدیل کند. حتی برخی اعتقاد دارند که این محصول توان تبدیل شدن به یک کنسول بازی را دارد و اپل می‌تواند از مجموعه وسیع بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سرگرمی تحت iOS در این ابزار نیز استفاده کند. همچنین به تازگی اخبار غیر رسمی در باره این محصول منتشر شد که نشان می‌داد اپل قصد دارد SDK مربوط به Apple TV را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دارد تا نسبت به تولید اپلیکیشن اختصاصی برای اپل‌تی‌وی اقدام کنند.

اپل اخیر طرح ویژه‌ای را برای اپل‌تی‌وی در نظر گرفت که به موجب آن، کاربران با خرید هر دستگاه از این ست‌تاپ‌باکس یک گیفت‌کارت ۲۵ دلاری دریافت می‌کردند. شاید همین طرح تشویقی در افزایش میزان تقاضا برای اپل‌تی‌وی تاثیر گذار بوده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات