هدفون هوشمند Dash، تمام قابلیت‌ها در یک ابزار

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
امروزه شرکت‌های بزرگ فناوری بی وقفه در پی فناوری‌های جدیدی هستند که بتوان از آن‌ها در عرضه‌های مختلف زندگی به خصوص عرصه‌ی سلامت بهره برد. یکی از این فناوری‌ها Dash است که به جای تغییر شکل و جا زدن خود در شکل جدیدی همچون دستبد یا گیره لباس خود را به شکلی آشنا - هدفون- در آورده تا کاربر ضمن احساس راحتی بتواند آن را همواره به همراه داشته باشد. نام این ابزار Dash است.
تبلیغات

این ابزار تا عمق یک متری در برابر آب مقاوم است ضمن اینکه از بلوتوث 4 برای اتصال به گوشی هوشمند شما استفاده می‌کند ضمن اینکه برای اتصال دو هدفون به هیچ سیمی نیاز ندارد، بنابراین کاربر می‌تواند به راحتی با آن کار کند. این ابزار به 4 گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز است که به کاربر امکان استفاده مستقل از آن برای گوش دادن به موسیقی را می‌دهد.

طراحی این ابزار به گونه‌ای انجام شده است که کاربران مختلف مشکلی در استفاده از آن نداشته باشند و پوشش سلیکونی آن در سه اندازه مختلف قابل استفاده است. کنترل این ابزار به کمک اپ مخصوص آن از طریق تلفن هوشمند نیز امکان پذیر است، ضمن اینکه به طور مستقل نیز از طریق صفحه‌ی لمسی خازنی بر روی آن نیز قابل کنترل است. انواع مختلف حرکت انگشتان بر روی این صفحه به دستورهای متفاوتی تفسیر خواهد شد، هر چند دستورات لمسی بر روی گوش قدری عجیب به نظر می‌رسند ولی این نواوری برای رهایی از ابزارهای کنترلی اضافی به نظر مفید و کارآمد به نظر می‌آید.

dash earphones-10

این ابزار به قابلیت حدف نویز خارجی نیز مجهز است که البته می‌توان در مواردی همچون دوچرخه سواری در خیابان آن را خاموش کرد تا خطر تصادف کاربر را تهدید نکند. تیم تولید این ابزار همچنین قول کیفیت عالی پخش صوتی آن را داده که با توانی 10 میلی وات و با امپدانس 16 اهم لحظات خوشی را برای کاربر به ارمغان بیاورد. این ابزار همچنین به میکروفون استخوانی نیز مجهز است که می‌تواند صدای کاربر را بدون هیچ مشکلی منتقل می‌کند واز آن جایی که این فناوری از لرزش‌های استخوان گوش برای دریافت صدا استفاده می‌کند صدای زمینه‌ی در حال پخش هیچ تداخلی را با صدای کاربر ایجاد نمی‌کند.

dash earphones-9

قابلیت ویژه‌ی این ابزار که آن را از سایر ابزارها متمایز می‌کند توانایی آن در شناسایی انواع حرکات ورزشی کاربر است که پردازنده 32 بیتی ARM این ابزار به آن این امکان را می‌دهد که بتواند داده‌های رسیده از حسگرهای چندگانه‌ی خود را به راحتی پردازش کند. حسگرهای همچون حسگر 3 محوری شتاب، دماسنج، حسگر خازنی لمسی و حسگر نوری. با مجهز بودن به این حسگرها ابزار می‌تواند شرایط بدنی کاربر همچون نرخ ضربان قلب، تغییرات ضربان، سطح اکسیژن خون ، دمای بدن و میزان کالری سوزانده شده را ارزیابی کند. Dash همچنین می‌تواند با استفاده از GPS تلفن هوشمند میزان مسافت پیموده شده، ارتفاع و سرعت شما را نیز گزارش دهد.

تمامی این امکانات در بسیاری دیگر از ابزارهای پوشیدنی دیگر یافت می‌شوند ولی ویژگی اصلی این وسیله در همراه کردن آن‌ها در یک ابزار معمولی همچون هدفون است در نتیجه کاربر دیگر نیازی به پوشیدن ابزارهای دیگر ندارد. این ابزار تا کنون در Kickstarter با استقبال زیادی مواجه شده و هدف 260,000 دلاری خود را به سادگی پشت سر گذارده، در حالی که هنوز زمان زیادی تا اتمام مهلت آن باقی مانده است. قیمت حداقلی آن نیز چیزی حدود 199 دلار پیش بینی شده است.

در زیر می‌توانید ویدیوی این ابزار را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات