ادوارد اسنودن از یک کراولر وب برای گردآوری اطلاعات از NSA استفاده کرده است

یک‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۸
مطالعه 1 دقیقه
تصور شما از نحوه‌ی سرقت اطلاعات از آژانس امنیت ملی ایالات متحده توسط ادوارد اسنودن چیست؟ مطمئناً یکی از احتمالاتی که در ذهن خود متصور شده‌اید، سرقت اطلاعات طی مأموریتی پیچیده شبیه به اقداماتی است که تام‌کروز در فیلم سینمایی مأموریت غیرممکن به انجام رسانده است. اما وی روش بسیار پیش پا افتاده‌تری را مورد استفاده قرار داده است.
تبلیغات

براساس اطلاعاتی که توسط کارشناسان امنیتی در اختیار نیویرک‌تایمز قرار گرفته است، اسنودن با استفاده از یک کراولر وب، شبیه به آنچه که در مورتورهای جستجو برای پیمایش اطلاعات و دسته‌بندی آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اطلاعات مورد نظر خود را از طریق اینترنت به دست آورده است.

تنها چیزی که وی به آن نیاز داشته است تا کار خود را به پایان رساند، داشتن مجوز ورود و دسترسی به اطلاعات بوده است که وی نیز به فراخور شغل خود، این امکان را در اختیار داشته است. از آنجایی که در سیستم امنیتی آژانس‌ امنیت ملی ایالات متحده‌ی آمریکا، پیشگیری از سرقت اطلاعات توسط عوامل داخلی در نظر گرفته نشده بود، اسنودن موفق به جمع‌آوری اطلاعات موردنظر خود شده است. مطمئناً در صورت وجود سیستمی برای نظارت بر ترافیک موجود اطلاعات رد وبدل شده، آژانس‌امنیت‌ملی قادر به ردیابی و دستگیری خاطیانی چون اسنودن بوده است.

از‌این‌رو می‌توان NSA را دست‌مایه‌‌ی سرقت اطلاعات به‌گونه‌ای عنوان کرد که خود برای چندین سال از کمپانی‌های بزرگ اینترنتی انجام داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات