هال لاسکو، اعجوبه 98 ساله MS Paint در تیزر تبلیغاتی Super Bowl مایکروسافت ظاهر شد

یک‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
«هال لاسکو» را به خاطر دارید؟! وی یک پیرمرد نیمه‌بینا بود که با استفاده از اپلیکیشن Paint نسخه‌های قدیمی‌تر مایکروسافت، طرح ها و نقاشی‌های بسیار زیبایی می‌کشید. وی در تیزر ویدئویی مایکروسافت که هفته گذشته در جریان مسابقه‌ی Super Bowl به نمایش در آمد، حضور داشت!
تبلیغات

در زیر می‌توانید این تیزر ویدئویی را مشاهده نمایید. هال در ثانیه ۱۴ این ویدئو، در حالی که دارد طرحی زیبا را پیاده‌سازی می‌کند نمایش داده می‌شود. همچنین در ثانیه ۴۱ او را مشاهده خواهید کرد.

اگر داستان هال را به خاطر نمی‌آورید، باید بگوییم که وی طراح، گرافیست‌ و تایپوگرافری است که بخش عمده‌ای از بینایی مرکزی خود را از دست داده بود. وی هنوز می‌تواند از کنار چشمان خود، دنیای اطراف را مشاهده کند و چند سال پیش متوجه شد که برنامه ساده مبتنی بر پیکسل MS Paint ویندوز ابزار مناسبی برای ادامه فعالیت‌های هنری وی است.

وی هم‌اکنون به کمک خانواده خود، آثارش را به صورت آنلاین به فروش می‌رساند و برخی از آثار وی نیز در گالری‌های مختلفی در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

تجربه هال نشان می‌دهد که نه تنها برای موفقیت محدودیتی وجود ندارد، بلکه برای رسیدن به قله‌های ترقی همیشه نیازی به ابزار پیشرفته و بروز نیست و با انگیزه کافی و دو چشم کم‌بینا نیز می‌توان در مسیر رشد قرار گرفت. هال یک نمونه خوب برای اثبات این موضوع است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات