موزیلا در نسخه‌ی جدید فایرفاکس، ویژگی‌های تازه‌ای همچون امکان استفاده از حساب‌های کاربری را عرضه کرده است

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۱
مطالعه 3 دقیقه
موزیلا امروز اعلام کرد ویژگی‌های جدیدی را به مرورگر خود خواهد افزود تا کاربران این نرم‌افزار، تجربه‌ی کاربری بهتری را با استفاده از آن در ابزار‌های مختلف کسب کنند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی، قابلیت استفاده از حساب‌های کاربری به مرورگر فایرفاکس اضافه خواهد شد که منجر به فراهم‌آوردن قابلیت همگام‌سازی اطلاعات خواهد شد. همچنین فایرفاکس، امکان تنظیم و تغییر رابط کاربری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. درصورتی که علاقمند به آزمایش ویژگی‌های جدید این مرورگر باشید، می‌توانید نسخه‌‌ی آزمایشی فایرفاکس آئورورا را از اینجا دانلود کنید.
تبلیغات

با استفاده از حساب‌های کاربری فایرفاکس، کاربران قادر خواهند بود تا اطلاعات مربوط به ورود به سایت‌ها و سرویس‌های مختلف، بوک‌مارک‌ها، تاریخچه‌ی گشت‌و‌گذار خود وهمچنین تب‌های باز خود را از طریق قابلیت همگام‌سازی بین ابزار‌های مختلف در اختیار داشته باشند. این ویژگی بخشی از قابلیت‌های تعبیه شده در سیستم‌عامل فایرفاکس است که توسعه‌ی آن یکی از اهداف موزیلا برای تبدیل و نمایش محتوای وب بر قالب ابزار‌های قابل‌حمل است. موزیلا فعالیت خود برای توسعه‌ و عرضه‌ی قابلیت استفاده از حساب‌های کاربری را سال گذشته آغاز کرد که نشان‌دهنده‌ی دسترسی سهل‌تر به اطلاعات از طریق سرویس‌های ابری است.

می‌توان سیستم جدید فایرفاکس را تا حدودی شبیه به ساز و کاری عنوان کرد که گوگل برای سیستم‌عامل کروم خود توسعه داده است. بزرگترین مزیت استفاده از چنین سیستم‌هایی، امکان انتقال اطلاعات کلیدی کاربران در وب، بصورت کاملاً امن است که دغدغه‌ی کاربران را از بروزرسانی و انتقال اطلاعات خود در ابزار‌های مختلف کاهش می‌دهد.

از دیگر قابلیت‌های جدید که موزیلا از آن سخن گفته است، ارائه‌ی یک بروزرسانی برای قابلیت همگام‌سازی خود است. این سرویس بوک‌مارک‌ها، تب‌ها و سایر اطلاعات شخصی موجود را در اختیار شما قرار می‌دهد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط موزیلا، این ویژگی هم‌اکنون امن‌تر از پیش شده است؛ یعنی مراحل طی شده برای رمز‌گذاری داده‌ها در سرورهای موزیلا و همچنین کامپیوترهای کاربران، پیچیده‌تر از پیش شده است.

قابلیت‌های بروز شده هم اکنون در فایرفاکس گنجانده شده‌اند و در آینده‌ای نزدیک شاهد تعبیه آن در سیستم‌عامل فایرفاکس نیز خواهیم بود.

یکی از جالب‌ترین کاربردهای تعبیه شده در فایرفاکس آئورورا، امکان تنظیم و تغییر ظاهر این مرورگر است که کاربران را قادر به تغییر ظاهر مرورگر خود، بنا به سلیقه‌ی خود می‌کند. در نسخه‌های مختلف این نرم‌افزار که شامل ویندوز، لینوکس و مک است، کاربران قادر خواهند بود تا برای مثال، منو، نوار ابزار، نوار تب و سایر کنترل‌های موجود را درمحل دلخواه خود قرار دهند و این کار به سادگی و با استفاده از قابلیت Drag & Drop امکان‌پذیر است. همچنین کاربران قادر خواهند بود تا کلید‌های مرورگر و قابلیت‌های موجود را براساس نیاز خود حذف کرده یا اضافه نمایند.

علاوه بر موارد ذکر شده، رابط کاربری این نسخه کاملاً تغییر یافته و بهینه‌سازی شده است تا دسترسی به ابزارهای مورد نیاز در مرورگر سهل‌تر باشد:

نسخه‌ی جدید فایرفاکس به‌گونه‌ای طراحی شده است تا کاربران را در دسترسی سریع‌تر به موارد مورد نظر و همچنین انجام سریع کارهای خود یاری دهد. تب‌ها به شکل روان‌تری توسعه داده‌ شده‌اند تا تب‌هایی که استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود در متن مرورگر محو شده و دسترسی به تب‌های مورد نظر راحت‌تر باشد. همچنین دسترسی به کلید‌های با کاربرد بالا همچون Copy، Paste، Zoom و آیکون add-ons‌های مورد استفاده در قالب بسیار زیبایی نمایش داده خواهد شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات