نوکیا و HTC بر سر پتنت‌ها و همکاری‌های بیشتر به توافق رسیدند

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶
مطالعه 1 دقیقه
نوکیا و اچ‌تی‌سی سرانجام اختلاقات خود را حل کرده و به یک توافق اجازه‌نامه پتنتی و همکاری‌های تکنولوژیک دست یافتند. این توافق‌نامه به تمامی دعاوی قضایی این دو کمپانی پایان خواهد داد.
تبلیغات

 اچ‌تی‌سی پذیرفته است که مبلغی را بعنوان حق پتنت به نوکیا بپردازد و در عین حال پیشنهاد خود مبنی بر همکاری بر سر یکی از دارایی‌های فکری این شرکت در زمینه‌ی LTE را نیز به نوکیا ارائه نموده است. این دو شرکت همچنین اظهار کرده‌اند که آن‌ها به دنبال فرصت‌های همکاری بیشتر در آینده خواهند بود. هر دو شرکت از نتیجه‌ی این توافق اظهار خشنودی کرده‌اند اما مسلما یکی از آن‌ها خشنودتر از دیگری خواهد بود!

نوکیا در دعوای حقوقی سال 2012 با اچ‌تی‌سی که ادعا کرده بود این کمپانی پتنت‌های استاندارد-ضروری این شرکت را نقض کرده شکست خود. پس از آن یک دادگاه طی پاییز گذشته 7 دستگاه از تولیدات اچ‌تی‌سی را در معرض حکم ممنوعیت ورود به ایالات متحده قرار داد و طی دسامبر گذشته نیز دستگاه HTC One Mini از ورود به خاک انگلستان محروم شد که البته پس از آن این حکم تغییر یافت. از آن زمان تا کنون چندین نزاع حقوقی دیگر نیز میان این دو تولیدکننده‌ی مطرح گوشی‌های هوشمند در گرفته است که به نظر می‌رسد اکنون به پایان خط خود رسیده باشند.

این توافق جدید به نوکیا کمک خواهد کرد که مشکلات حقوقی خود را پیش از آنکه در اواخر این سال به کلی در مایکروسافت ادغام شود بطور مستقل پایان دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات