اپل به دنبال کاهش ۸ درصدی ارزش سهام این شرکت، ۱۴ میلیارد دلار از سهام خود را بازخرید کرد

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
پس از اعلام گزارش عملکرد مالی اپل در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۳، ارزش سهام این شرکت نزدیک به ۸ درصد کاهش یافت و در همین راستا مدیرعامل اپل، دستور باز خرید سهام فروخته شده اپل به میزان ۱۴ میلیارد دلار را داده است. این بازخرید در نوع خود یک رکورد بی‌سابقه محسوب می‌شود.
تبلیغات

تیم‌کوک در گفتگو خود با وال‌استریت‌ژورنال اعلام نموده که بابت کاهش ۸ درصدی ارزش سهام اپل متعجب شده است. این کاهش ارزش سهام بلافاصله پس از ارایه گزارش مالی مربوط به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاده است. از این رو او به سرعت تصمیم گرفته تا ۱۴ میلیارد دلار از سهام فروخته شده این شرکت، یکجا توسط خود اپل خریداری شود. این میزان سهام در سال ۲۰۱۳ حدود ۴۰ میلیارد دلار ارزش داشته است.

تیم کوک می‌گوید: «این بدین معنا است که ما روی اپل شرط می‌بندیم، به این معنا است که ما به آنچه در حال انجام آن هستیم و برنامه‌هایی که در سر داریم، اعتماد کامل داریم. ما فقط صحبت نمی کنیم و این موضوع را در عمل نیز نشان می‌دهیم.»

اپل در آپریل ۲۰۱۳ از برنامه خود برای بازگرداندن ارزش سهام اپل از طریق باز خرید ۶۰ میلیارد دلار از سهم فروخته شده تا سال ۲۰۱۵ خبر داد.

تیم‌کوک همچنین به این موضوع اشاره نموده که اپل طی ۱۵ ماه اخیر ۲۱ کمپانی مختلف را خریداری کرده،  اما هزینه خرید هیچ کدام از این شرکت از ۱ میلیارد دلار تجاوز نکرده است.

تیم‌کوک در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره نموده که ما به دنبال سرمایه‌گذاران طولانی مدت هستیم نه بورس بازان کوتاه مدت. «ممکن است ما فردا، کمپانی‌های بزرگی را تصاحب کنیم، که تاثیر غیرقابل پیش‌بینی را بر بازار بورس داشته باشد.»

تیم‌کوک درباره‌ی خریدهای اخیر این شرکت نیز صحبت کرده است. «ما برای انتخاب کمپانی‌هایی که قصد تصاحب آن‌ها را داریم با دقت شرایط مختلف را مدنظر قرار می‌دهیم و از ۱۰ گزینه احتمالی یکی را انتخاب می‌کنیم تا پول خود را هدر ندهیم. او همچنین اعلام نموده که مانعی برای تصاحب کمپانی‌های بیشتر و حتی کمپانی‌های بزرگ چند میلیارد دلاری وجود ندارد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات