در سال 2015 میلیون‌ها گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش QHD به فروش خواهد رسید

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
گروه DisplaySearch که تلاش دارد در زمینه‌ی مباحث مربوط به صفحه‌نمایش همیشه در صدر باشد پیش‌بینی می‌کند که 23 میلیون گوشی هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش 1440 در 2560 یا QHD طی سال 2015 فروخته خواهد شد. بر اساس این پیش‌بینی، صفحات نمایش Ultra HD بیش از 5 درصد ار فروش گوشی‌های هوشمند آمریکای شمالی و ژاپن و نزدیک به 5 درصد در اروپای غربی را طی سال 2015 تشکیل خواهند داد.
تبلیغات

 این بنیاد پیش‌بینی می‌کند که صفحات 720p و 1080p طی سال 2014 حدود 570 میلیون اسمارت فون فروخته شده را به نام خود ثبت کنند و در مقابل تنها 41 میلیون گوشی با صفحه‌نمایش QHD طی سال جاری فروخته شود. این پیش‌بنی‌ها با توجه به آمارهای مربوط به AU Optronics ،Samsung Display ،JDI و دیگر تولیدکنندگانی که در حال حاضر صفحات QHD را برای عرضه به بازار تولید کرده‌اند انجام شده است. سامسونگ هم‌اکنون تایید کرده است که صفحه‌نمایش QHD خود را با چگالی پیکسل 560ppi تولید کرده است. این موضوع در خصوص تولیدکنندگان چیپ‌های پردازشی نیز صدق می‌کند که هم‌اکنون چیپ‌های خود را برای پشتیبانی از نمایشگرهای مذکور آماده و بهینه نموده‌اند.

با توجه به اینکه یکی از بزرگترین نگرانی‌ها در خصوص افزایش کیفیت صفحه‌نمایش، کاهش متعاقب عمر باتری دستگاه است، تحلیلگر ارشد DisplaySearch اینچنین بیان می‌کند که با تولید روزافزون پردازنده‌هایی که مصرف انرژی بهینه‌ای دارند، به تولیدکنندگان دستگاه های هوشمند این امکان را می‌دهد که در عین حال که از نمایشگرهای با چگالی پیکسل فوق‌العاده در دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند مصرف انرژی را نیز متعادل نگاه دارند. امیدواریم چنین موضوعی در عمل نیز به حقیقت نزدیک باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات