در سال جاری شاهد دستگاه‌های هوشمندی خواهیم بود که بطور کامل از کوالکام قدرت گرفته‌اند

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
بیشتر خوانندگان همیشگی ما با کوالکام آشنایی کامل دارند. چیپ‌های اسنپدراگون این کمپانی به خوبی برای قدرت بخشیدن به دستگاه‌های میان‌رده تا بالارده شناخته شده است. بجز چیپ‌های پردازشگری که معمولا همه بر سر مشخصات آن بحث می‌کنند، این کمپانی در زمینه‌ی تولید چیپ‌هایی برای مدیریت سیگنال‌های رادیویی نیز دستی بر آتش دارد.کامپوننت‌های RF در میان آنتن و باند پایه قرار دارند و این بخش، همان قسمتی است که کوالکام قصد وارد شدن به آن را دارد.
تبلیغات

تکنولوژی‌های این بخش، در حال حاضر تنها در اختیار شرکت‌هایی نظیر RF Micro Devices، شرکت Avago Technologies و Skyworks است اما در فوریه گذشته، کوالکام چیپ RF360را معرفی نمود که در عین اشغال فضای کمتر و مصرف بهینه‌تر، از تعداد بیشتری از باندهای LTE نیز پشتیبانی می‌نمود.

چیپ RF360 در اصل ترکیبی از چهار قسمت مجزا است؛ این چیپ تا به حال در نکسوس 5 و گلکسی نوت 3 سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته است که بعنوان یک ردیاب پاکت عمل نموده و منجر به کاهش میزان نیروی مصرفی دستگاه به منظور برقراری اتصال با آنتن‌های موبایل می‌شود. لومیا 1520 نوکیا نیز از قسمت میزان‌کننده‌ی آنتن چیپ RF360 بهره برده است. بخش اصلی این چیپ، یک مدار سه‌بعدی است که RF Pop نام داشته و به هنگام ترکیب شدن با یکی از چیپ‌های باند پایه‌ی کوالکام توانایی پشتیبانی از 40 شبکه‌‌ی 3G ،2G و LTE را خواهد داشت.

RF Pop و تقویت‌کننده‌ی نیروی آن، طی سال جاری راه خود را به دستگاه‌های هوشمند باز خواهند کرد. این مساله بدین معنا خواهد بود که در سال 2014، شاهد گوشی‌هایی خواهیم بود که از سر تا پا از کوالکام قدرت گرفته‌اند. کریستاینو آمون، معاون اجرایی کوالکام می‌گوید که چیپ RF360 منجر به کاهش 33 تا 50 درصدی خرید قطعات گوناگون تولیدکنندگان خواهد شد و همه‌چیز را بصورت یک‌جا در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد. اپل خواهد توانست نوع دستگاه‌های آیفونی که ارائه می‌دهد را از 5 به 2 تقلیل دهد و کوالکام به دنبال آن است که این تعداد به 1 دستگاه برسد که تمامی حالت‌های مختلف ارتباطات شبکه را پشتیبانی نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات