استخدام یک فیزیولوژیست در اپل؛ iWatch دربردارنده‌ی قابلیت‌های پزشکی درخور تعریفی خواهد بود

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در روزهای اخیر خبری در زومیت با عنوان استخدام یک متخصص در زمینه‌ی اختلالات خواب منتشر شد. بسیاری از کارشناسان استخدام چنین متخصصی را در راستای توسعه‌ی ویژگی‌هایی برای تسهیل خواب افراد در iWatch عنوان کردند. اما هم‌اکنون اپل در پی استخدام متخصص دیگری با عنوان «کارشناس بررسی فیزیولوژی تجربه‌ی کاربری» است.
تبلیغات

اپل برای این شغل به‌دنبال فردی است که درک درستی از نحوه‌ی کارکرد دستگاه‌های نظارت بر فیزیولوژی بدن انسان‌ها داشته و با تکنیک‌های اندازه‌گیری و تحلیل نتایج خروجی نیز آشنایی داشته باشد. می‌توان این شغل را در راستای سنجش میزان رضایتمندی و همچنین تعامل کاربران با تولیدات جدید کمپانی اپل تحلیل کرد.

براساس تعریف وب‌سایت Exlore Halth Careers، وظیفه‌ی یک فیزیولوژیست تقویت و آماده‌سازی بدن افراد از لحاظ کسب سلامتی و فیزیکی است. ترمیم ضعف‌هایی که از بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های مزمن گریبان افراد را می‌گیرد، ازجمله‌ی وظایف یک فیزیولوژیست است. همچنین یک فیزیولوژیست قادر است تا بصورت حرفه‌ای یک ورزشکاریا علاقمند به انجام فعالیت‌های بدنی را از بُعد پزشکی راهنمایی کند.

علاوه برداشتن ویژگی‌هایی در مورد فعالیت‌های بدنی، شایعاتی مبنی بر وجود یک اپلیکیشن با نام HealthBook در iOS 8 اپل به گوش رسیده است که یکی از عمده‌ترین قابلیت‌های آن شمارش تعداد قدم‌های کاربران در کنار محاسبه‌ی میزان کالری است که در نتیجه انجام فعالیت‌های ورزشی توسط فرد سوزانده می‌شود. همچنین شایعاتی نیز مطرح شده است که حکایت از امکان سنجش میزان ضربان قلب، شارخون و حتی قند خون کاربران توسط این اپلیکیشن و از طریق ساعت‌هوشمنداپل دارد. به نظر می‌رسد iWatch اپل نه‌تنها یک ساعت‌هوشمند، بلکه وسیله‌ای برای سنجش سلامت و نظارت بر فاکتورهای پزشکی بدن افراد و همچنین ذخیره‌ی آن‌ها خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات