گزارش عملکرد مالی توییتر در سه ماهه چهارم ۲۰۱۳: سود ناچیز در اولین فصل از حضور در تالار بورس به‌همراه کاهش شتاب افزایش کاربران

پنج‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
حال که توییتر همچون سایر کمپانی‌های نام آشنای فعال در عرصه‌ی فناوری وارد بازار بورس شده است، باید گزارش مالی فصلی این کمپانی را نیز مورد بررسی قرار داد تا سود و زیان این کمپانی نیز مشخص گردد. به‌نظر شما توییتر در اولین فصل از فعالیت خود به‌عنوان یک کمپانی حاضر در تالار بورس چگونه عمل کرده است؟ با زومیت همراه باشید تا گزارش مالی این کمپانی را مورد بررسی قرار دهیم.
تبلیغات

گزارش مالی توییتر دارای نکات مثبت و منفی است. براساس گفته‌های دیک‌کستلو، مدیرعامل کمپانی توییتر، سه‌ماهه‌ی پایانی منتهی به سال 2014 میلادی قوی‌ترین فصل مالی برای توییتر بوده است. توییتر در این فصل سودی 45 میلیون دلاری و برای کل سال نیز سودی 75 میلیون دلاری را به ثبت رسانده است که در مقابل ضرر 511 میلیون دلاری تحمیل شده به‌موجب هزینه‌های ورود به تالار بورس، چندان زیاد نیست. اما در نقطه‌ی مقابل می‌توان به افزایش 2 سنتی ارزش سهام این کمپانی اشاره کرد که برخلاف پیش‌بینی کاهش 3 سنتی کارشناسان وال‌استریت است. درآمد حاصل در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2013 میلادی برابر 242 میلیون دلار است که شاهد رشدی 116 درصدی نسبت به مشابه سال 2012 میلادی است.

یکی از نکات جالب در مورد توییتر، کاهش شتاب افزایش کاربران فعال این سرویس است؛ بطوریکه براساس آمارهای به جا مانده، این شبکه‌ی اجتماعی در پایان سال گذشته‌ی میلادی در حدود 241 میلیون کاربر جدید دارد که تنها 9 میلیون نفر نسبت سه ماهه‌ی پیش از آن افزایش یافته است. در مقایسه با سه‌ماهه‌ی سوم سال 2013 میلادی که رشدی 6 درصدی را در تعداد کاربران به خود دیده بود، سه‌ماهه‌ی پایانی منتهی به سال 2014 شاهد رشدی 4 درصدی بوده است. لازم به ذکر است که تعداد کاربران فعال در سه‌ماهه‌ی اول 2013 رشدی 10 درصدی و در سه‌ماهه‌ی دوم رشدی 7 درصدی را به خود دیده است. در صورتی که توییتر درصدد رسیدن به میزان 1.2 میلیارد کاربر فیس‌بوک باشد، باید با اتخاذ تصمیماتی شتاب بیشتری به روند رو به رشد کاربران خود بدهد.

TwitterUser

تعداد 184 میلیون از کاربران توییتر، با استفاده از ابزار‌های قابل‌حمل از توییتر استفاده می‌کنند که رشدی 37 درصدی را در مقایسه‌ی سال به سال به خود دیده است.

همچنین توییتر پیش‌بینی درآمدی 230 تا 240 میلیون دلاری را برای سه‌ماهه‌ی آغازین سال 2014 میلادی انجام داده است که درآمدی 1.15 تا 1.20 میلیارد دلاری را برای سال 2014 به ارمغان خواهد آورد. همچنین انتظار کسب سودی 10 تا 16 میلیون دلاری برای سه‌ماهه‌ی اول و 150 تا 180 میلیون دلاری را برای سال 2014 پیش‌بینی کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات