گلکسی اس ۵ به سنسور اثر انگشت‌خوان اختصاصی سامسونگ مجهز خواهد شد

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
مدتی است که شایعات پیرامون پرچم‌دار بعدی سامسونگ،‌ گلکسی اس ۵ شدت گرفته‌ است و حتی سامسونگ دعوت‌نامه ۵ اسفندماه برای کنفرانس رونمایی این تلفن را نیز توزیع کرده است. اخیراً اطلاعاتی بدست آمده بود که نشان می‌داد گلکسی‌اس ۵ از سنسور اثر انگشت‌خوان که با صفحه نمایش یکپارچه شده، بهره می‌برد و حالا امروز نیز اطلاعات تازه‌ای در این باره منتشر شده است.
تبلیغات

چندی پیش رسانه کره‌ای ETNews گزارش کرد که سامسونگ سنسور اثر انگشت‌خوان را با صفحه نمایش یکپارچه نموده و به این ترتیب، کاربر تنها کافی است صفحه‌نمایش موبایل خود را لمس کند تا عملیات تشخیص هویت آغاز شود.

در گزارش امروز نیز به همین موضوع اشاره شده است و گفته شده که سامسونگ خود این سنسور را توسعه داده است. براساس این اطلاعات، عمل اسکن اثر انگشت با لمس صفحه و حرکت دادن انگشت بر روی صفحه انجام می‌شود. این سیستم برخلاف سنسور TouchID اپل است که با لمس و فشاردادن انگشت بر روی دکمه Home صورت می‌پذیرد.

اگر سامسونگ موفق به انجام این کار شود و سنسور یکپارچه شده با صفحه‌نمایش نیز با همان دقت سنسور Touch ID اپل کار کند،‌ آنوقت احتمالاً به دلیل فضای بیشتر صفحه‌نمایش برای اسکن انگشت، کار کردن با این سنسور ساده‌تر و راحت‌تر از معادل آن در آیفون 5s خواهد بود.

در این گزارش آمده که سامسونگ از تکنولوژی پیشرفته‌ای برای یکپارچه نمودن سنسور با صفحه‌نمایش بهره برده است. ظاهراً این کمپانی، فناوری تحت کنترل شرکت‌های فعال در این حوزه را به اندازه کافی پیشرفته ندانسته و از این رو خود نسبت به طراحی و توسعه آن اقدام کرده است. از طرف دیگر از آنجایی که سامسونگ خود طراحی سنسور را برعهده داشته،‌ نگرانی از بابت تولید انبوه آن برای پوشش‌دادن نیاز تلفن محبوب و احتمالاً پرفروش گلکسی اس ۵ نخواهد داشت.

هنوز علامت سئوال بزرگی در مقابل این پرسش قرار دارد که آیا سامسونگ از بدنه فلزی در تلفن بعدی خود استفاده خواهد کرد یا بهبود کیفیت ساخت این دستگاه به چرم مصنوعی مشابه گلکسی نوت ۳ ختم خواهد شد.

به هر حال باید تا ۵ اسفند‌ماه منتظر ماند و دید سامسونگ قصد معرفی چه محصولی را دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات