اولین ایمیل ساتیا‌نادلا به کارکنان مایکروسافت

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۸
مطالعه 6 دقیقه
همانطور که دیروز در زومیت خواندید، ساتیانادلا به‌عنوان مدیرعامل ردموندی‌ها انتخاب شد.شب گذشته طی مطلبی انگیزه‌های انتخاب نادلا، کیستی وی و چالش‌های پیش‌ روی نادلا را بررسی کردیم. در ادامه نیز ایمیل نادلا به کارمندان مایکروسافت را پس از تصدی مدیریت این کمپانی، تقدیم حضورتان می‌کنیم. با ما همراه باشید.
تبلیغات

از: ساتیانادلا

به: تمام کارمندان مایکروسافت

موضوع: ساتیانادلا – مدیرعامل جدید مایکروسافت

امروز روز بسیار بزرگی برای من است. امروز یاد‌آور اولین روز از حضور من در کمپانی مایکروسافت است که 22 سال پیش روی داد. همانند بسیاری از شما که مایکروسافت را انتخاب کرده‌اید، من نیز مایکروسافت را برای کار انتخاب کردم، چراکه به اعتقاد من این کمپانی بهترین شرکت فعال در حوزه‌ی فناوری در جهان است. هم اکنون به این نتیجه رسیده‌ام که کاربران قادرند با دستاوردها و محصولاتی که ما ایجاد کرده‌ایم، محصولات و ایده‌های جالبی را به مرحله‌ی عمل برسانند. من اطمینان دارم که کمپانی دیگری به اندازه‌ی مایکروسافت برای کار کردن خوب نیست. احساسی که من امروز دارم تغییری نکرده و من با همان انرژی و احساس به کار ادامه داده و سمت کنونی را کسب کرده‌ام.

تکیه‌ زدن بر صندلی مدیریت مایکروسافت که به همه‌ی ما تعلق دارد، افتخار بزرگی است که نصیب من شده است. بیل‌گیتس و استیو‌بالمر این کمپانی را از یک ایده‌ی ساده تبدیل به یکی از بزرگترین و پیشروترین کمپانی‌های حال حاضر جهان کردند. من افتخار همکاری با بیل و استیو را درسمت‌های مختلفی که در مایکروسافت برعهده گرفته‌ام، داشته و پس از نائل آمدن به سمت مدیریت در مایکروسافت، از بیل خواهش کردم تا وقت بیشتری را برای فناوری و محصولات تولید مایکروسافت بگذراد. همچنین سعی دارم تا با رئیس جدید هیئت‌مدیره، جان تامپسون، همکاری تنگاتنگی داشته باشم.

ما موفقیت‌های بی‌شماری را کسب کرده‌ایم، با این حال تلاش خود را انجام خواهیم داد تا موفقیت‌های دیگری را نیز از آن خود کنیم. صنعت فناوری ارزشی برای سنت‌ها و قدمت یک کمپانی قائل نیست، نیاز امروز بازار و فناوری، خلاقیت و نوآوری است. دورانی که سپری می‌کنیم، برای مایکروسافت یک دوره‌ی حساس است. در صورتی که اشتباهی در این راستا انجام ندهیم، همراه با فناوری رو به جلو حرکت خواهیم کرد. یکی از اصلی‌ترین کارهای ما پیشبرد سیاست‌های مایکروسافت در راستای ارائه‌‌ی سرویس‌های ابری و محصولاتی در قالب ابزارهای قابل حمل در رده‌ی جهانی است.

برای اینکه این راه را با یکدیگر طی کنیم، من اطلاعاتی را در مورد خود و چیز‌های که من از آن‌ها الهام گرفته‌ام، در اختیار شما قرار می‌دهم.

من کیستم؟

من 46 سال دارم. 22 سال است که ازدواج کرده‌ و هم‌اکنون سه فرزند نیز دارم. همانند بسیاری از افراد دیگر، بسیاری از کارها و سلایق من تحت تاثیر خانواده‌ام قرار دارد. بسیاری از افرادی که شناخت مختصری از من دارند، روحیه کنجکاو و پرسش‌گر من را نیز به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین فاکتور‌های شخصیتم عنوان می‌کنند. من بیش از آنکه توانایی خواندن داشته باشم، کتاب خریداری می‌کنم. به اعتقاد من، درصورتی که انسان مفاهیم جدیدی را نیاموزد، آن لحظه نقطه‌ی پایان نقش مثبت و سازندگی آن فرد است. در نتیجه خانواده‌دوستی، کنجکاوی و عطش برای یادگیری مفاهیم جدید را می‌توان به‌عنوان اصلی شاخصه‌های من عنوان کرد.

چرا اینجا هستم؟

دلیل من برای کار در مایکروسافت همچون بسیاری از افرادی که به این کمپانی پیوسته‌اند تغییر جهان از طریق فناوری و در اختیار قرار دادن قدرت ایجاد مفاهیم جدید برای کاربران است. شاید این ایده کمی اغراق آمیز باشد. ما این سیاست را در گذشته پیاده کرده و هم‌اکنون نیز در حال انجام آن هستیم. هدف ما نیز در آینده انجام این مهم خواهد بود.

به اعتقاد من در دهه‌ی پیشرو فناوری بسیار همه‌گیر شده و استفاده از ابزار‌های‌هوشمند در تمامی کارها تسری خواهد یافت. خلق ابزارهای جدیدی که ماحصل پیوند تنگاتنگ سخت‌افزار و نرم‌افزار است، محصولات جدیدی را روانه‌ی بازار خواهد کرد که در تمامی وجوه زندگی، من‌جمله زندگی شخصی افراد و تجارت تاثیرگذار خواهد بود. این مهم از طریق ایجاد ابزار‌هایی که از طریق شبکه به یکدیگر متصل شده‌اند، ظرفیت محاسباتی سرویس‌های ابری، جامعیت داده‌های بزرگ و هوشمندی برگرفته از یادگیری ماشین، امکان‌پذیر خواه بود.

چنین جهانی حاصل قدرت بالای نرم‌افزار است.

این سیستم، ما و دوستان خود را به یکدیگر متصل خواهد کرد و از این طریق قدرت دیدن، به‌اشتراک‌گذاری و بیان عقاید برای بسیاری از ما ممکن خواهد شد. این امکان راه‌های بهتری را در اختیار بانیان کسب‌و‌کار قرار خواهد داد تا از طریق آن با مشتریان خود در ارتباط باشند.

این قابلیت به‌دلیل امکان بی‌نظیری است که در اثر فعالیت‌های شما به ارمغان آورده است.

چرا ما در این موقعیت هستیم؟

در اولین روزهای تشکیل کمپانی مایکروسافت، هدف دستیابی به خانه‌های تمامی کاربران از طریق تولید پی‌سی‌ها و ابزار‌های وابسته به آن بود که مایکروسافت با موفقیت به این هدف رسید. امروز ما روی طیف جدیدی از محصولات متمرکز شده‌ایم. از آنجایی که ما هنوز به این هدف نائل نشده‌ایم، ازاین‌رو در راستای رسیدن به آن پذیرای محصولات خانواده‌ی نوکیا و سرویس‌هایی خواهیم بود که برای برخورداری از توانایی‌های جدید به مایکروسافت اضافه خواهند شد.

با نگاهی به آینده باید تمامی اشتباهات انجام شده در مایکروسافت را به صفر برسانیم. فرصت پیشرو غنیمتی است که باید در مورد تمامی سیاست‌های در پیش گرفته شده در مورد ابزار‌های قابل حمل و سرویس‌های ابری تجدیدنظر کرد.

ما تنها کمپانی موجود هستیم که توانایی ساخت نرم‌افزار‌های قوی را داشته و می‌توانیم آن را در قالب سرویس‌ها و ابزار‌های سخت‌افزاری در اختیار مشتریان تجاری و سازمان‌ها قرار دهیم. ما تنها کمپانی موجود در عرصه‌ی فناوری هستیم که توانایی ایجاد و توسعه‌ی پلتفرم‌ها و اکوسیستم‌های بسیار عالی را داریم که تاریخ نیز گواهی بر این مدعا است.

کی‌لو بهترین توصیف را از مایکروسافت در آخرین نشستی عنوان کرد که با حضور متخصصین برگزار شد. وی مایکروسافت را صاحب توانایی الهام بخشیدن به کاربران و تشویق آن‌ها به انجام بیش از آنکه انتظار دارند، عنوان کرد. این سخن نشان‌دهنده‌ی نیاز برای کار بیشتر نیست، بلکه نشان‌دهنده‌ی نیاز به ارائه‌ی خدمات در سطح نام مایکروسافت است که این قدرت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که آنچه که در نظر دارند، انجام دهند. این اهمیت دادن به شخصیت مایکروسافت و نشان‌دهنده‌ی این است که آنچه که ما انجام می‌دهیم، گویای شخصیت کمپانی ما است.

اقدام بعدی ما چه خواهد بود؟

شاید جمله‌ای از اسکاروایلد گویای روحیه‌ی کاری مورد نیاز باشد: «ما نیاز داریم تا غیرممکن‌ها را باور کرده و برای از میان برداشتن ناممکن ها اقدام کنیم.»

اولین اقدام باید شفاف‌سازی اهداف باشد تا با استناد به آن‌ها غیرممکن‌ها را شناخته و برای انتقال‌ آن‌ها در قالب محصولات و سرویس‌ها به مشتریان تلاش کنیم. هدف ما تولید محصولاتی خلاقانه است تا قدرت کاربران معمولی و تجاری خود را برای انجام کارهای خود افزایش دهیم. ما شماری از فعالیت‌های پرارزش خود را به‌عنوان استراتژی شماره‌ی یک مایکروسافت در نظر گرفته‌ایم. ما نیاز داریم تا با عرضه‌ی محصولات و سرویس‌های جدید، فناوری‌ها و نو‌آوری‌های جدیدی را در اختیار مشتریان قرار دهیم.

قدم بعدی، به‌جا گذاشتن بهترین عملکرد توسط هر یک از ما است تا از این طریق تغییر را در مایکروسافت جا بیاندازیم. برخی اوقات ما انتظار کمی از خود داشته و وظایف خود را در اندازه‌ی حداقل انجام می‌دهیم، در حالی که از همکاران خود انتظار بیشتری داریم. باید این فرهنگ را تغییر دهیم.

نهایتا ما باید معنایی برای کاری که انجام می‌دهیم، پیدا کنیم. زمانی می‌توان یک کار فوق‌العاده را انجام داد که نگرشی ورای یک کار روزمره به آنچه که انجام می‌دهیم، داشته باشیم. مطمئنا در صورتی که به کار خود به‌عنوان وسیله‌ای برای پیشرفت زندگی‌ انسان‌ها نگاه کنیم، پیشرفت حاصل خواهد شد.

بسیاری از کمپانی‌ها برای تغییر جهان قدم در بازار می‌گذارند، اما شمار معدودی شرایط لازم را برای اعمال این تغییر دارند. استعداد، منابع و پایداری فاکتورهایی است که تعداد محدودی از کمپانی‌ها از آن برخوردارند، اما مایکروسافت ثابت کرده است که از این ویژگی‌ها بهره‌مند است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات