مایکروسافت 15 میلیون دلار بر روی سرویس فوراسکوئر سرمایه‌گذاری می‌کند

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
به نظر می‌رسد تنور اخبار مربوط به مایکروسافت بسیار داغ باشد. مایکروسافت قصد دارد مبلغی معادل 15 میلیون دلار را بر روی سرویس شبکه اجتماعی مبتنی بر مکان Foursquare سرمایه‌گذاری نماید. Foursquare در حال حاضر اطلاعات مربوط به بیش از 60 میلیون رستوران، فروشگاه و دیگر مکان‌های عمومی را در شهرهای مختلف جهان جمع‌آوری کرده است.
تبلیغات

 میلیون‌ها کاربر فعال این سرویس، از اطلاعات این نقاط برای ارائه تصاویر و تجربه‌های خود در خصوص این مکان‌ها بهره می‌برند. بنا بر گزارش WSJ، مایکروسافت به تازگی یک قرارداد چند ساله با Foursquare منعقد کرده است که به موجب آن اجازه‌ی استفاده از اطلاعات این سرویس و ادغام آن‌ها با پلتفرم ویندوزفون خود و نیز موتور جستجوی Bing را خواهد داشت. تیم Bing هم‌اکنون نیز از اطلاعاتی که بصورت عمومی توسط این سرویس ارائه می‌شود در نمودارهای دانش خود استفاده می‌کند تا نتایج کامل‌تری را به کاربران خود ارائه نماید. مدیرعامل Foursquare نیز با تأیید این معامله، گفته است که این قرارداد انحصاری نبوده و هیچ یک از شرایط استفاده از این اطلاعات را برای دیگر کمپانی‌های طرف قرارداد این سرویس تغییر نخواهد داد.

بر این اساس می‌توان انتظار داشت که به زودی شاهد ارائه سرویس‌ها و اطلاعات مبتنی بر مکان بیشتری در پلتفرم ویندوزفون و نیز سرویس جستجوی مایکروسافت باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات