آمار اخیر از سهم نسخه‌های اندروید نشان از افزایش استفاده از اندروید کیت‌کت و آبنبات‌پاستیلی دارد

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
اندروید غالب‌ترین اکوسیستم موجود در میان تلفن‌های‌هوشمند است. اما این سیستم‌عامل نسخه‌های متفاوتی دارد که شامل نسخه‌های اولیه تا جدیدترین نسخه‌ از این سیستم‌عامل، یعنی اندروید کیت‌کت است. عدم بروزرسانی برخی از تلفن‌های‌هوشمند به نسخه‌های جدیدتر یکی از اصلی‌ترین عوامل موجود برای استفاده از نسخه‌های قدیمی اندروید است.
تبلیغات

تحلیل میزان سهم هر یک از نسخه‌های سیستم‌عامل اندروید، دربردارنده‌ی اخبار خوب و بد برای این اکوسیستم است. اندروید 4.4 کیت‌کت همچنان به روند رو به رشد خود در بازار ادامه می‌دهد. آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید در ماه فوریه میلادی شاهد افزایش 0.4 درصدی در میزان نفوذ خود میان تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی بوده است که سهم کلی آن را از 1.4 درصد به 1.8 افزایش داده است. انواع نسخه‌های اندروید آبنبات‌پاستیلی که شامل 4.1 تا 4.3 است بیش از آخرین نسخه‌ی اندروید رشد کرده است. رشد 1.8 درصدی این نسخه باعث شده که در مجموع سهم نسخه‌ی آبنبات‌پاستیلی از کل تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی به 60.9 درصد افزایش یابد

در مورد نسخه‌های پیش از 4 نیز اندروید 3.0 شانه‌ی‌عسل سهم 0.1 درصد ماه‌های پیش خود را حفظ کرده است، همچنین نسخه‌ی 2.3 که موسوم به نا‌ن‌زنجبیلی است، باز هم با کاهش روبرو شده و سهم آن به زیر 20 درصد کاهش یافته است. اندروید 2.2 فرویو نیز سهمی 1.3 درصدی را برای خود حفظ کرده است که نشان از زوال این نسخه‌از اندروید در ماه‌های آتی دارد.

AndroidFeb

یکی از نکات منفی این گزارش رشد پایین آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل 4.4 اندروید است، هرچند می‌توان همین رشد کم را نیز به فال نیک گرفت، چراکه آبنبات‌پاستیلی نیز دارای رشد بوده است که مجموع این افزایش را می‌توان به عنوان نکته‌ی مثبتی در مورد اندروید اشاره کرد. مطمئنا با اعلام اچ‌تی‌سی مبنی بر بروزرسانی تلفن‌هوشمند‌ قراردادی خود با اپراتور‌های Verizon و AT&T به اندروید 4.4 کیت‌کت، شاهد افزایش سهم این نسخه از اندروید در بازارهای جهانی خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات