آیا iWatch روند خواب کاربران را تسهیل خواهد کرد؟

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
هرچند این اقدام هنوز رسما تایید نشده است، اما گویا اپل یکی از متخصصان برجسته‌ در امر اختلالات خواب را به استخدام خود درآورده است. دکتر جی.‌ای‌.‌ام ریمن، یکی از متخصصان فعال در حوزه‌ی بررسی اختلالات خواب است که با حس‌گرهای مختلفی برای سنجش میزان خواب افراد کار کرده است.
تبلیغات

گزارشات حاکی از فعالیت وی با تیم طراحی ساعت‌هوشمند اپل است که در جهت توسعه‌ی قابلیت‌های مربوط به کاربردهای پزشکی این ابزار‌هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، که قرار است به‌همراه نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل این کمپانی، یعنی iOS 8 به بازار عرضه شود. همانطور که پیش از این نیز در زومیت خواندید، گویا اپل در حال توسعه‌ی اپلیکیشنی با نام HealthBook است تا ساعت‌هوشمند خود را به‌همراه آن به بازار عرضه کند. با استفاده از این اپلیکیشن کاربران قادر خواهند بود تا تمامی فعالیت‌های ورزشی انجام شده و همچنین تاثیرات آن را از قبیل کالری‌های مصرف شده و تعداد قدم‌های در این اپلیکیشن ملاحظه کنند.

دکتر رایمن سابقه‌ی فعالیت در زمینه‌ی گجت‌های پوشیدنی را نیز در کارنامه دارد. وی در کمپانی هلندی فیلیپس فعالیت کرده و در این دوران آزمایشگاه تجربه‌ی خواب فیلیپس را نیز پایه‌گذاری کرده است. وی سابقه‌ی انجام فعالیت‌هایی را در زمینه ی ممانعت از یخ‌زدگی در دماهای بسیار پایین و همچنین یافتن راه‌هایی را برای ممانعت از خوابیدن در دماهای بسیار پایین دارد. وی همچنین حس‌گرهایی را برای سنجش فاکتورهای مورد نیاز برای نظارت بر الگوی خوابیدن توسعه داده است.

آیا ساعت‌هوشمند اپل قادر خواهد بود تا تجربه‌ی یک خواب آرام و راحت را در اختیار افرادی قرار دهد که مشکلاتی را در این زمینه تجربه می‌کنند؟ شاید برخورداری از این ویژگی ساعت‌هوشمند اپل را یک قدم از سایر محصولات موجود در بازار جلوتر قرار داده و در نتیجه این مساله منجر به کسب سهمی در بازار ساعت‌های‌هوشمند و به‌طور کلی گجت‌های پوشیدنی گردد که هم‌اکنون محصولات متعددی در آن عرضه شده‌اند. یکی از راهکارهای مورد نظر دکتر رایمن، استفاده از ترفندی است که در آن پوست کاربر به آرامی گرم می‌شود و در اینصورت می‌توان خواب راحتی را از این‌‌طریق در اختیار کاربران قرار داد که جایگزین انواع داروها می‌شود.

در صورتی که اپل قادر باشد تا راه بهتری را برای اندازه‌گیری قندخون کاربران خود بیابد، مطمئنا پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در ساخت گجت‌های‌پوشیدنی رخ خواهد داد. با این ویژگی iWatch بدل به محصولی بی‌بدیل در میان رقبا خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات