تبلتهای گلکسی سامسونگ، در بازارهای در حال توسعه موفقتر از آیپد هستند
اپل در سال 2012، بزرگترین سهم را در تمامی بازارها به خود اختصاص داده بود؛ اما آنچه از آمارهای سال 2013 بر میآید نمایانگر پیشیگرفتن سامسونگ در بازارهای مرکز و شرق اروپا (25 درصد)، آمریکای لاتین (22.8 درصد)، خاورمیانه و آفریقا (18.3 درصد) از آیپدهای اپل است. این اعداد برای اپل در مقام مقایسه، به ترتیب 22.5، 22.3 و 17.7 درصد بوده است. البته این بازی همچنان ادامه دارد و اپل سلطهی خود را بر روی بازارهای توسعهیافتهی دیگر نظیر آمریکای شمالی، غرب اروپا و آسیا اقیانوسیه حفظ نموده است.
بر اساس گزارش Strategy Analytics، اپل در مقایسه با سال 2012 که در مجموع 74.2 میلیون آیپد فروخته و سهم 32.7 درصدی از بازار را در اختیار گرفته بود، طی سال گذشته 6.7 درصد از سهم بازار تبلتها را واگذار کرده است. در مقابل، سامسونگ طی سال 2013 سهم خود را دو برابر کرده و با فروش 41.7 میلیون تبلت گلکسی، سهم 18.3 درصدی را به خود اختصاص داده است. انتظار میرود طی سهماههی جاری، سامسونگ 14.6 میلیون تبلت فروخته و سهم 23.3 درصدی از بازار تبلتها را در اختیار خود گیرد.
تحلیلگران کاهش سهم اپل را با محدودبودن رنج دستگاههای تولیدی این شرکت مرتبط دانسته و انتظار دارند طی سال 2014، این شرکت با باز پسگیری بخشی از سهم خود، به 33.2 درصد از بازار برسد.
نظرات