سیستم پخش واقعیت مجازی 360 درجه و بازپخش رخدادهای زنده در مکانی دیگر

سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپراتور بزرگ NTT ژاپن با همکاری شرکت پشتیبان شبکه ویدئویی NicoNico Douga، یک سیستم پخش 360 درجه‌ای ویدئو توسعه داده‌اند که می‌تواند تکرارکننده‌ی کنسرت‌ها یا دیگر انواع رخدادهای زنده باشد. این سیستم از طریق نمایشگر پوشیدنی خود به بینندگان اجازه می‌دهد که انتخاب نمایند کجا را نگاه می‌کنند و درجه‌ی مشخصی از زاویه دید اختصاصی را نیز فراهم می‌کند.
تبلیغات

 هر دوی این کمپانی‌ها اصرار دارند که این فرآیند را تعاملی و دو سویه بنامند. ممکن است برنامه‌ی Next3D را به یاد داشته باشید که تلاش داشت برنامه‌ی مشابهی را از طریق نمایشگر پوشیدنی Oculus Rift پیاده سازی کند. در همکاری صورت‌گرفته میان مالکان NicoNico و اپراتور NTT، محتوای ویدئویی زنده (که از فضای یک رخداد جذاب در میان توکیو ضبط شده بود)، در کنار تکنولوژی پخش (Broadcast) به منظور بهینه‌سازی کیفیت صوت و تصویر توسعه داده شد. این سیستم امکان بازسازی رخداد، در همان لحظه، اما در مکانی دیگر را بصورت مجازی ایجاد خواهد نمود.

کاربر در این سیستم خواهد توانست نمایشگر پوشیدنی خود را با حرکت سر به اطراف تکان داده و پردازش‌های ابری و مکانیزم‌های فراهم شده، کیفیت استریم را بر اساس مکان و شیء مورد نظاره به حداکثر رسانده و حس بودن در آن مکان را به شخص القا خواهد کرد. این سیستم با نگهداری تعادل میان یک استریم پایدار و یک استریم باکیفیت بالا، از قطع و وصل شدن‌های احتمالی جلوگیری خواهد کرد تا با استفاده از شبکه‌های اینترنت موبایل نیز توانایی بهره گرفتن از این سرویس وجود داشته باشد و در عین حال کابران PC با شبکه‌های اینترنت قدرتمند خود از کیفیت بالاتری بهره‌مند شوند. گفته می‌شود مجموع این سرویس در حال حاضر تحت تست‌های پرفشار قرار دارد. هر دو کمپانی در صدد هستند که بدانند این سرویس بدون توسعه‌ی بیشتر در چه سطحی از کارایی قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات